Rok 2020 był dla CD Projektu katastrofą? Tak może się wydawać, ale tylko, jeśli spojrzy się na jego końcówkę i to też wyłącznie pod względem wizerunkowym. Finansowo warszawski deweloper radzi sobie bardzo dobrze. Spółka opublikowała dane finansowe za ubiegły rok. Robią wrażenie.
Na grzbiecie Płotki
Katastrofalna wizerunkowo premiera Cyberpunka 2077 miała miejsce dopiero 10 grudnia. Pozwoliło to na przejście przez 2020 rok na fali drugiej młodości Wiedźmina 3, który ponownie osiągnął bardzo dobre wyniki sprzedaży ze względu na popularność serialu od Netfliksa. Gra od lat jest motorem napędowym działań CD Projektu i niezawodnym źródłem przychodów.
Dane obejmują prawdopodobnie także gigantyczne zainteresowanie przedsprzedażą najnowszej, kontrowersyjnej produkcji studia. Cyberpunk 2077 miał bowiem bardzo udaną akcję marketingową. Sposób nakręcania zainteresowania graczy i długo czas oczekiwania na premierę, dał bardzo dobre rezultaty sprzedażowe. Niestety szybko okazało się, że produkt jest niedokończony i nie spełnia oczekiwań większości odbiorców. Nie zmienia to faktu, że CD Projekt szybko ogłosił, że gra błyskawicznie zwróciła się wraz z kosztami kampanii marketingowej.
Podane wyniki są szacunkiem audytora. Firma zaznacza, że dokładne informacje zostaną opublikowane w formie raportu rocznego 22 kwietnia.
Czytaj też:
CD Projekt przejmie zagraniczne studio. Otworzy oddział w Kanadzie