Wojna konsolowa pomiędzy producentami Xboxa i PlayStation nabiera gigantycznych rozmiarów. Po tym, jak Microsoft ogłosił zakup jednego z gigantów branży, czyli Activision Blizzard za 68,7 mld dolarów, Sony ogłosiło, że przejmuje innego znaczącego gracza.
Japońska firma zapłaci za wykupienie studia Sony zdecydowanie mniej niż Microsoft za Activision Blizzard, bo „jedynie” 3,6 mld dolarów. Bungie jest jednak zdecydowanie mniejszym studiem pod względem ilości posiadanych tytułów.
Microsoft przejmując Activision Blizzard, wszedł w posiadanie takich tytułów i serii jak „Overwatch”, „Dialo”, „Call of Duty”, „World of Warcraft”, „Starcraft”, czy „Candy Crush”.
Sony kupuje Bungie, twórcę „Destiny”
Dla odmiany największym tytułem studia Bungie jest „Destiny”. Co ciekawe studio przejęte przez Sony było producentem gier z serii „Halo” w latach 2001-2019, które są ikoniczną serią konsoli Xbox, czyli bezpośredniego konkurenta.
„Destiny 2” może pochwalić się bazą graczy liczącą prawie 39 mln graczy i jest drugim najpopularniejszym MMO na świecie, po „World of Warcraft”, który teraz należy do Microsoftu. Gra przyciąga dziennie 700 tys. graczy.
Według umowy z Sony studio Bungie będzie działało niezależnie i wydawało własne gry po przejęciu. Studio planuje dalej rozwijać świat „Destiny 2”, a jego prezes powiedział, że umowa z Sony pozwoli im stać się „globalną marką dostarczającą rozrywkę w różnorodnych mediach”.
Przejęcie Bungie przez Sony to kolejne z dużych przejęć w branży gier wideo w ostatnim czasie. Trendsetterem jest zdecydowanie Microsoft, który od 2018 roku nie szczędzi pieniędzy na coraz większe zakupy. Cztery lata temu firma ogłosiła przejęcie aż siedem firm produkujących gry. W 2020 Microsoft przejął giganta Zenimax ze studiem Bethesda, a w 2021 Activision Blizzard, co było największym przejęciem w historii branży.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.