Kto potrzebuje studiów MBA?

Kto potrzebuje studiów MBA?

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Popularność studiów MBA spowodowała, że posiadanie tego tytułu stało się wręcz modne. Czy jednak każdy menedżer powinien zostać Master of Business Administration? Niekoniecznie. Kto i kiedy powinien pomyśleć o studiach MBA, radzi Wiedeński Uniwersytet Ekonomii i Biznesu.

Studia MBA to prestiż i mocny punkt w CV, lecz jednocześnie duży koszt. Często uważane za inwestycję, powinny być rozważnie wybrane. Istotny jest nie tylko wybór uczelni, lecz także cel. Pytanie: po co chcę skończyć studia MBA powinien zadać sobie każdy, kto myśli o takim kierunku edukacji.

Przedsiębiorca to też manager

Programy MBA kładą nacisk na zdobycie praktycznych umiejętności w zarządzaniu, dostarczając wiedzy niezbędnej do właściwego kierowania zespołem i firmą. Z doświadczenia wykładowców i praktyków skorzystają z powodzeniem również przedsiębiorcy. Właściciel firmy powinien łączyć wiele umiejętności i kompetencji: od zarządzania budżetem, poprzez pozyskiwanie klientów, aż do kwalifikacji interpersonalnych.

Uczestnicy MBA uczą się myśleć w kategoriach rynku, szans i możliwości. Nawet najlepszy pomysł jest bezwartościowy, jeśli brakuje pomysłu i wiedzy na spieniężenie go. Renomowane programy MBA skutecznie zapełniają tę lukę: wiedza dostarczona przez praktyków i nowe kontakty zawodowe to narzędzia niezbędne do skutecznego prowadzenia biznesu mówi prof. Nikolas Franke, Dyrektor Naukowy WU Executive Academy i szef Wiedeńskiego Instytutu Przedsiębiorczości i Innowacji przy Wiedeńskim Uniwersytecie Ekonomii i Biznesu.

Kreatywni potrzebują wsparcia

Wspierana doświadczeniem zawodowym kreatywność pozwala na tworzenie nieszablonowych, a zarazem skutecznych strategii. Czy jednak sama pomysłowość jest kluczem do sukcesu? Przedstawiciele branży kreatywnej rzadko podejmują decyzję o udziale w MBA. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, ważny jest jednak solidny filar biznesowy. W toku Master of Business Administration słuchacze mają możliwość skonfrontowania swoich doświadczeń z opinią mentorów i pozostałych studentów, co często owocuje nowym, dojrzalszym podejściem do tworzenia pomysłów.

Osoby pracujące w branżach kreatywnych coraz częściej muszą oferować klientom coś więcej niż samą ideę. Do stworzenia skutecznej strategii komunikacji niezbędne jest dokładne zdefiniowanie grup docelowych, ich oczekiwań i potrzeb. Kluczowe jest także zadawanie klientom właściwych pytań tak, aby wspólnie zdefiniować właściwy tok działań mówi Barbara Stöttinger, wykładowca w programie Professional MBA Marketing & Sales.

MBA: kiedy zacząć?

I wreszcie najważniejsze pytanie: kiedy przychodzi czas na MBA? Studia te są zaawansowanymi programami, dedykowanymi managerom posiadającym co najmniej kilkuletnie doświadczenie. Rozpoczęcie nauki tuż po studiach wyższych może nie przynieść kandydatowi oczekiwanych korzyści; niektóre uczelnie wymagają np. określonego stażu pracy na stanowisku kierowniczym.

MBA są okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy profesjonalistami, często reprezentującymi różne branże, dlatego też z reguły zaczynają je osoby z ugruntowaną ścieżką kariery.

W programach MBA inżynierowie studiują razem z naukowcami i przedstawicielami branży kreatywnej. Uczestnicy pochodzą z różnych firm i krajów, lecz nie konkurują ze sobą. To specjaliści, których celem jest zdobycie wiedzy i doświadczenia mówi prof. Franke. Na spotkaniach często pojawiają się przedstawiciele biznesu i eksperci, którzy służą radą, jakiej uczestnik nie otrzymałby nigdzie indziej. To także miejsce do nawiązania unikalnych relacji biznesowych w międzynarodowym środowisku dodaje.

MBA często nazywane są studiami dla wybranych. Poza barierą finansową, kłopotem może być także lokalizacja wiele renomowanych uczelni znajduje się zagranicą, np. Wiedeński Uniwersytet Ekonomii i Biznesu. Jednak dla zdobycia unikalnych umiejętności warto wybrać najlepsze miejsce i czas do podjęcia tego wyzwania.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: dotPR

infoWire.pl