Świadomość żywieniowa społeczeństwa wyzwaniem dla rynku spożywczego

Świadomość żywieniowa społeczeństwa wyzwaniem dla rynku spożywczego

Dodano:   /  Zmieniono: 

Główny producent słodyczy na świecie deklaruje zmniejszenie w swoich produktach do 2020 r. zawartości soli, cukru i tłuszczu. Co więcej, rezygnuje też z wykorzystywania jaj pochodzących z chowu klatkowego. Jest to podyktowane wzrostem świadomości i odpowiedzialności konsumentów.

Producenci żywności dostrzegają nowe tendencje panujące wśród klientów. Choć brakuje nam czasu na robienie zakupów i przygotowywanie posiłków, nasza wiedza na temat zdrowego żywienia się zwiększa, a dochody są na tyle duże, że możemy sobie pozwolić na kupowanie dobrych towarów markowych. Sprawia to, że poszukujemy produktów wysokiej jakości i o znanym pochodzeniu oraz przykładamy wagę do informacji zamieszczonych na opakowaniach i etykietach.

,,Nasza firma działa w konkretnej rzeczywistości i to klient jest najważniejszym wyznacznikiem kierunku rozwijania produkcji. Dlatego zobowiązaliśmy się, że do 2020 r. obniżymy w swoich produktach zawartość soli i cukru o kolejne 10% oraz tłuszczów o kolejne 12%. Podjęliśmy również decyzję o stopniowej rezygnacji z jaj pochodzących z chowu klatkowego na rzecz tych od kur z wolnego wybiegu. Dzięki temu polepszymy jakość naszych wytworów oraz wesprzemy działania na rzecz humanitarnego traktowania zwierząt hodowlanych" - mówi serwisowi infoWire.pl Małgorzata Babik, rzecznik prasowy firmy Mondelez Poland.

Co ważne, producenci żywności angażują się w edukację konsumentów na temat zdrowego i świadomego żywienia. ,,Współorganizujemy ogólnopolski program »Trzymaj formę«. Staramy się uczyć dzieci i młodzież, że zdrowy styl życia to nie tylko zbilansowane posiłki, lecz także aktywność fizyczna, uprawianie sportów" - stwierdza ekspertka.



dostarczył infoWire.pl