„Decyzja ta oznacza przebudowę największych hipermarketów w Polsce do formatu tzw. hipermarketu kompaktowego, który funkcjonował będzie obok istniejącego formatu supermarketów” – informowało pod koniec lipca w komunikacie Tesco. Poza przebudowami, Tesco potwierdziło, iż jest na etapie finalizacji umów sprzedaży ośmiu dużych hipermarketów.
– Nasza decyzja, by skupić się na mniejszych formatach sklepów odzwierciedla zmieniające się oczekiwania polskich klientów i trendy na rynku detalicznym. Nasze hipermarkety kompaktowe i supermarkety będą cały czas oferować bogaty wybór produktów spożywczych, wraz z popularną marką odzieżową F&F czy sezonowymi produktami przemysłowymi – mówił pod koniec lipca Matt Simister, prezes Tesco w Europie Środkowej.
W Polsce jest obecnie około 350 sklepów brytyjskiej sieci w trzech formatach: supermarketów, hipermarketów kompaktowych i dużych hipermarketów. Z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że Tesco chce teraz zmniejszyć ponad 60 największych hipermarketów – mają one zostać ograniczone o średnio 1/3 dotychczasowej powierzchni. Dziennikarze portalu podają ponadto, że zmiany obejmą nie tylko sklepy własne Tesco, ale też placówki zlokalizowane w centrach handlowych, w których operator jest najemcą.
Czytaj też:
Huawei bez Androida? Firma pokazała własny system operacyjny HarmonyOS