Rosnący popyt na samochody Toyoty sprawił, że ten trzeci największy na świecie producent samochodów, rozważa możliwość uruchomienia w Europie nowych zakładów.
"Toyota spodziewa się, że do 2004 r. uda jej się zwiększyć sprzedaż w Europie do 5 proc. Nowy cel, jaki sobie wyznaczamy, to 8 proc. rynku" - powiedział Shuhei Toyoda, prezes Toyoty Motor na Europę.
"Jeśli osiągniemy nasz cel, to możemy potrzebować kolejnej naszej fabryki w tej części świata" - powiedział Toyoda.
Dodał, że w nowym zakładzie produkowane byłyby auta kompaktowe i subkompaktowe.
Model toyoty yaris, która jest produkowana we Francji, pomógł koncernowi w przejęciu części udziałów w europejskim rynku kosztem Fiata, GM i innych producentów samochodów.
Toyoda powiedział, że firma rozważa możliwość budowy nowego zakładu w miejscu już działających fabryk, jak np. w Valenciennes we Francji albo w Południowej Afryce.
Japoński koncern otworzył swoje nowe zakłady w Valenciennes w ub. roku. Tam też produkuje toyotę yaris. Modele avensis i corolla są montowane w Burnaston, w Wielkiej Brytanii. Fabrykę otwarto w 1992 r., a jej zdolność produkcyjna to 220.000 samochodów.
Toyota ma też zakłady produkujące samochody dostawcze - w Portugalii, oraz silniki i skrzynie biegów - w Wielkiej Brytanii i Polsce.
Japoński koncern zwiększy produkcję małych aut po uruchomieniu wspólnej firmy jv z grupą PSA Peugeot-Citroen w czeskim Kolinie. Rocznie będzie tam produkowanych 300.000 samochodów, w tym 100.000 toyot.
Japoński dziennik "Nihon Keizai" podał w niedzielę, że Toyota Motor rozpocznie w Polsce w 2005 r. produkcję 200.000 silników rocznie, przeznaczonych do samochodów wytwarzanych w Wielkiej Brytanii lub też do aut montowanych w innych zakładach Toyoty.
Firma chce zainwestować w tę produkcję 15-20 mld jenów (122-162 mln USD).
Silniki produkowane w Polsce mają zastąpić silniki produkowane obecnie i sprowadzane z Japonii, co umożliwi koncernowi zredukowanie kosztów - napisał "Nihon Keizai".
nat, pap
"Jeśli osiągniemy nasz cel, to możemy potrzebować kolejnej naszej fabryki w tej części świata" - powiedział Toyoda.
Dodał, że w nowym zakładzie produkowane byłyby auta kompaktowe i subkompaktowe.
Model toyoty yaris, która jest produkowana we Francji, pomógł koncernowi w przejęciu części udziałów w europejskim rynku kosztem Fiata, GM i innych producentów samochodów.
Toyoda powiedział, że firma rozważa możliwość budowy nowego zakładu w miejscu już działających fabryk, jak np. w Valenciennes we Francji albo w Południowej Afryce.
Japoński koncern otworzył swoje nowe zakłady w Valenciennes w ub. roku. Tam też produkuje toyotę yaris. Modele avensis i corolla są montowane w Burnaston, w Wielkiej Brytanii. Fabrykę otwarto w 1992 r., a jej zdolność produkcyjna to 220.000 samochodów.
Toyota ma też zakłady produkujące samochody dostawcze - w Portugalii, oraz silniki i skrzynie biegów - w Wielkiej Brytanii i Polsce.
Japoński koncern zwiększy produkcję małych aut po uruchomieniu wspólnej firmy jv z grupą PSA Peugeot-Citroen w czeskim Kolinie. Rocznie będzie tam produkowanych 300.000 samochodów, w tym 100.000 toyot.
Japoński dziennik "Nihon Keizai" podał w niedzielę, że Toyota Motor rozpocznie w Polsce w 2005 r. produkcję 200.000 silników rocznie, przeznaczonych do samochodów wytwarzanych w Wielkiej Brytanii lub też do aut montowanych w innych zakładach Toyoty.
Firma chce zainwestować w tę produkcję 15-20 mld jenów (122-162 mln USD).
Silniki produkowane w Polsce mają zastąpić silniki produkowane obecnie i sprowadzane z Japonii, co umożliwi koncernowi zredukowanie kosztów - napisał "Nihon Keizai".
nat, pap