Jeśli na powołanie New Small Company zgodzą się akcjonariusze Daewoo-FSO, pierwsza próbna partia samochodów marki Rover może zostać wyprodukowana jeszcze w tym roku.
Poinformował o tym wiceminister gospodarki Maciej Leśny, który ujawnił, że w zeszłym tygodniu 6 banków wierzycieli zgodziło się wstępnie na utworzenie NSC.
"Na porozumieniu brakuje jeszcze podpisu Koreańczyków, ale jestem dobrej myśli. Z tego co wiem są oni nastawieni pozytywnie do utworzenia NSC".
Wstępne porozumienie może zostać zawarte już w piątek podczas zgromadzenia akcjonariuszy Daewoo-FSO.
"Po utworzeniu spółki NSC będziemy mogli usiąść do rozmów z MG Rover i ustalić szczegóły ich inwestycji" - powiedział wiceminister.
Brytyjski Rover chce zainwestować 225 mln USD w nową linię produkcyjną i 125 mln USD w ciągu roku na objęcie udziałów w NSC, twierdzi jej wiceprezes Nick Stephenson.
Całość inwestycji, przedstawiciele Rovera oceniają na 765 mln USD, z czego 410 mln USD to prawo do używania marki.
Według niego, NSC będzie nadal produkowało modele Lanos i Matiz oraz dwa nowe: Rover 45 i MG ZS. Nie wykluczył, że w przyszłości na Żeraniu będą produkowane także inne modele Rovera.
Firma, chce produkować na Żeraniu do 100 tys. samochodów rocznie i zatrudniać ok. 1500 pracowników. "Należy dodać, że 5-6 razy tyle osób znajdzie zatrudnienie w firmach produkujących części do samochodów" - powiedział Stephenson.
Jak zapewniał Leśny, udział polskich części w produkcji samochodów Rovera wyniesie ok. 80 proc.
em, pap
"Na porozumieniu brakuje jeszcze podpisu Koreańczyków, ale jestem dobrej myśli. Z tego co wiem są oni nastawieni pozytywnie do utworzenia NSC".
Wstępne porozumienie może zostać zawarte już w piątek podczas zgromadzenia akcjonariuszy Daewoo-FSO.
"Po utworzeniu spółki NSC będziemy mogli usiąść do rozmów z MG Rover i ustalić szczegóły ich inwestycji" - powiedział wiceminister.
Brytyjski Rover chce zainwestować 225 mln USD w nową linię produkcyjną i 125 mln USD w ciągu roku na objęcie udziałów w NSC, twierdzi jej wiceprezes Nick Stephenson.
Całość inwestycji, przedstawiciele Rovera oceniają na 765 mln USD, z czego 410 mln USD to prawo do używania marki.
Według niego, NSC będzie nadal produkowało modele Lanos i Matiz oraz dwa nowe: Rover 45 i MG ZS. Nie wykluczył, że w przyszłości na Żeraniu będą produkowane także inne modele Rovera.
Firma, chce produkować na Żeraniu do 100 tys. samochodów rocznie i zatrudniać ok. 1500 pracowników. "Należy dodać, że 5-6 razy tyle osób znajdzie zatrudnienie w firmach produkujących części do samochodów" - powiedział Stephenson.
Jak zapewniał Leśny, udział polskich części w produkcji samochodów Rovera wyniesie ok. 80 proc.
em, pap