Wizz Air kusił pasażerów, że jeśli wpłacą 300 euro na specjalne Konto Wizz, to będą mogli kupować bilety bez opłaty rezerwacyjnej. W kwietniu przewoźnik wprowadził opłatę manipulacyjną wynoszącą 30 zł, którą posiadacze Konta Wizz muszą płacić przy kupowaniu biletów. Klienci nie mogą już wycofać swoich wpłat na Konta Wizz - podaje "Gazeta Wyborcza".
Do niedawna Wizz Air pobierał opłatę rezerwacyjną w wysokości nawet 36 zł (przy płatności kartą), dlatego oferta przewoźnika mogła wydawać się kusząca.
W kwietniu Wizz Air zrezygnował z opłaty rezerwacyjnej, tłumacząc się regulacjami europejskimi. Na jej miejsce wprowadzono "opłatę manipulacyjną", która bez względu na sposób zapłaty wynosi 30 zł.
Do redakcji "Gazety Wyborczej" zgłosił się jeden z klientów firmy, który poczuł się oszukany. Twierdzi, że nie można wycofać pieniędzy z Konta Wizz. W jego ocenie Wizz Air wziął od klientów nieoprocentowany kredyt, a dodatkowo ich uwiązał, bo pieniądze z Konta Wizz mogą być wydawane tylko na bilety lotnicze w Wizz Air.
- Zakładając konto Wizz, pasażerowie akceptują jego regulamin, zgodnie z którym Wizz Air zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w strukturze opłat - tłumaczył Daniel De Carvalho, menedżer ds. komunikacji w Wizz Air. - Od kwietnia przewoźnik zapewnił dodatkowy 5-procentowy bonus na istniejące kredyty dla wszystkich posiadaczy konta Wizz - dodał.
"Jeżeli Wizz Air jednostronnie zmienił warunki umowy (wprowadził nową opłatę manipulacyjną), to mam prawo do odstąpienia od umowy. Niestety Wizz Air nie chce pieniędzy zwrócić, a to jest po prostu oszustwo. Sprawę zgłaszam do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale jak będzie nas więcej, to głos nasz będzie mocniejszy. W przypadku NC+ się udało i mam nadzieję, że kolejna nieuczciwa firma zostanie ukarana" - napisał klient firmy.
ja, "Gazeta Wyborcza"
W kwietniu Wizz Air zrezygnował z opłaty rezerwacyjnej, tłumacząc się regulacjami europejskimi. Na jej miejsce wprowadzono "opłatę manipulacyjną", która bez względu na sposób zapłaty wynosi 30 zł.
Do redakcji "Gazety Wyborczej" zgłosił się jeden z klientów firmy, który poczuł się oszukany. Twierdzi, że nie można wycofać pieniędzy z Konta Wizz. W jego ocenie Wizz Air wziął od klientów nieoprocentowany kredyt, a dodatkowo ich uwiązał, bo pieniądze z Konta Wizz mogą być wydawane tylko na bilety lotnicze w Wizz Air.
- Zakładając konto Wizz, pasażerowie akceptują jego regulamin, zgodnie z którym Wizz Air zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w strukturze opłat - tłumaczył Daniel De Carvalho, menedżer ds. komunikacji w Wizz Air. - Od kwietnia przewoźnik zapewnił dodatkowy 5-procentowy bonus na istniejące kredyty dla wszystkich posiadaczy konta Wizz - dodał.
"Jeżeli Wizz Air jednostronnie zmienił warunki umowy (wprowadził nową opłatę manipulacyjną), to mam prawo do odstąpienia od umowy. Niestety Wizz Air nie chce pieniędzy zwrócić, a to jest po prostu oszustwo. Sprawę zgłaszam do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale jak będzie nas więcej, to głos nasz będzie mocniejszy. W przypadku NC+ się udało i mam nadzieję, że kolejna nieuczciwa firma zostanie ukarana" - napisał klient firmy.
ja, "Gazeta Wyborcza"