Eksperci ds. żywienia i trenerzy fitness są opłacani przez Coca-Colę, by zachwalali napoje firmy. Według nich picie ich w małych ilościach nie jest szkodliwe – podaje TVN 24 BiŚ za "Business Insider".
W ważnych tytułach prasowych i na blogach pojawiały się ostatnio opinie ekspertów zachwalających napoje firmy w małych ilościach (z okazji amerykańskiego Miesiąca Zdrowia w lutym). Według nich mała puszka Coli jest „idealną i zdrową przekąską dla każdego”.
- Mamy grupę dietetyków, z którymi współpracujemy. Każda duża firma współpracuje z blogerami i płaci im za ich usługi – wytłumaczył Ben Sheindler, rzecznik prasowy Coca-Coli. Powiedział także, że takie działanie to zwykłe lokowanie produktu.
Zgodnie z kodeksem etyki Akademii Żywienia i Dietetyki, którą tworzą zawodowi dietetycy, lekarze mogą reklamować produkty "tylko w sposób, który nie jest fałszywy i wprowadzający w błąd". Coca-Cola krytykowana jest od dawna o to, że jej napoje powodują otyłość i prowadzą do innych chorób, np. układu krążenia. Eksperci skupili się więc tylko na promocji małych puszek, w których jednorazowa ilość spożywanego cukru jest mniejsza. W związku z oskarżeniami koncern wprowadził do sprzedaży mniejsze puszki, które, jak sądzi, zatrzymają spadek sprzedaży.
pp, TVN 24 BiŚ, Business Insider
- Mamy grupę dietetyków, z którymi współpracujemy. Każda duża firma współpracuje z blogerami i płaci im za ich usługi – wytłumaczył Ben Sheindler, rzecznik prasowy Coca-Coli. Powiedział także, że takie działanie to zwykłe lokowanie produktu.
Zgodnie z kodeksem etyki Akademii Żywienia i Dietetyki, którą tworzą zawodowi dietetycy, lekarze mogą reklamować produkty "tylko w sposób, który nie jest fałszywy i wprowadzający w błąd". Coca-Cola krytykowana jest od dawna o to, że jej napoje powodują otyłość i prowadzą do innych chorób, np. układu krążenia. Eksperci skupili się więc tylko na promocji małych puszek, w których jednorazowa ilość spożywanego cukru jest mniejsza. W związku z oskarżeniami koncern wprowadził do sprzedaży mniejsze puszki, które, jak sądzi, zatrzymają spadek sprzedaży.
pp, TVN 24 BiŚ, Business Insider