Klienci Amber Gold chcą odszkodowania od BGŻ. Jest pozew grupowy

Klienci Amber Gold chcą odszkodowania od BGŻ. Jest pozew grupowy

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. Wprost) Źródło:Wprost
Grupa klientów oszukanych przez Amber Gold z małopolski chce kilkumilionowego odszkodowania od BGŻ. Bank prowadził rachunek spółki, a w ocenie klientów nie dochował on staranności, przyjmując pieniądze od osób naciągniętych przez piramidę finansową - pisze "Gazeta Wyborcza".
W sumie ponad 50 klientów Amber Gold z Małopolski domaga się od banku BGŻ 4 milionów złotych odszkodowania za utracone pieniądze. Pieniądze, które klienci powierzali Amber Gold spływały na konto firmy prowadzone przez BGŻ.

- Z tym procesem wiążemy ogromne nadzieje. Liczymy na odzyskanie pieniędzy. W naszej opinii winny zaniedbań jest cały system bankowy, nie tylko firma Amber Gold, bo gdyby pracownicy banku zadziałali zgodnie z procedurami, to pewnie uchronilibyśmy nie tylko nasze oszczędności, lecz także tysięcy innych klientów, którzy dali się nabrać na ofertę Amber Gold. Można więc było ograniczyć skalę tej afery - tłumaczy pan Piotr, jeden z poszkodowanych przez Amber Gold.

W ocenie mecenasa Łukasza Gładkiego, który reprezentuje poszkodowanych przez Amber Gold bank powinien był wcześniej niż w maju 2012 zawiadomić organy ścigania o podejrzanej działalności piramidy finansowej.

BGŻ tłumaczy, że prowadził jedynie rachunek Amber Gold, a przed zawarciem umowy dokonano standardowej weryfikacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

"Gazeta Wyborcza"