"PKP Intercity przygotowuje kolejne pociągi do obsługi połączeń kategorii InterCity. Od 9 stycznia 2016 roku składami PesaDART pasażerowie pojadą m.in. do Wisły, Warszawy, Białegostoku, Piotrkowa Trybunalskiego, Częstochowy, Katowic czy Bielska Białej. 10 stycznia nowoczesny skład przejmie obsługę bezpośredniego pociągu relacji Bielsko Biała - Białystok. A już od 11 stycznia Darty pojawią się na trasie Warszawa - Katowice - Warszawa i Lublin - Katowice - Lublin" - czytamy w komunikacie.
Obecnie 8 pociągów Pesa Dart przeszło restrykcyjny proces odbiorów. Od 29 grudnia br. w barwach PKP Intercity kursują 2 pierwsze jednostki, obsługując połączenia do Białegostoku (IC Mickiewicz) oraz Lublina (IC Bystrzyca). Między 9 a 11 stycznia nowe składy wejdą do obsługi pociągów IC Wisła (Warszawa Wsch. - Wisła - Warszawa Wsch.), IC Ondraszek (Białystok - Bielsko Biała - Białystok), IC Roździeński (Lublin – Katowice - Lublin) i IC Oleńka (Warszawa Wsch. - Katowice - Warszawa Wsch.), podano również.
W tygodniu kończącym 2015 rok producent składów, bydgoska Pesa, przedstawił PKP Intercity brakujące pociągi, wypełniając tym samym zapisy grudniowego porozumienia. Pomimo opóźnień w realizacji zamówienia ze strony Pesy, PKP Intercity pozyskało na zakup nowego taboru unijną dotację w wysokości ponad 545 mln zł, przypomniano. Pierwszy z dostarczanych przez Pesę Bydgoszcz elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Dart rozpoczął kursowanie rozkładowe we wtorek, 29 grudnia, od przejazdu z Warszawy do Lublina.
W połowie grudnia PKP IC podało, że porozumiało się z Pesą ws. opóźnionych dostaw pociągów typu Pesa Dart. Producent otrzyma środki za składy w momencie finalnego odbioru. PKP IC nie zrezygnuje jednak z nałożenia kar umownych. Prezes Pesy Tomasz Zaboklicki zadeklarował wtedy, że spółka zbuduje pojazdy do końca roku. Termin dostawy minął 14 grudnia.
23 maja br. PKP Intercity i Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz podpisały umowę na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych Dart. Wartość projektu to ponad 1,3 mld zł. Pociągi miały rozpocząć kursowanie pod koniec 2015 roku. 70% środków na inwestycję pochodzi z funduszy unijnych.
Nowe pociągi będą kursować na trasach: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.
(ISBnews)