Lidl wycofał ze sklepów partię kaszy gryczanej. „Monitorujemy jakość naszych produktów”

Lidl wycofał ze sklepów partię kaszy gryczanej. „Monitorujemy jakość naszych produktów”

Zakupy, zdj. ilustracyjne
Zakupy, zdj. ilustracyjne Źródło: Fotolia / Syda Productions
Lidl w odpowiedzi na raport opublikowany przez FoodRentgen i Fundację Konsumentów wycofał ze sklepów partię kaszy gryczanej. – Na bieżąco monitorujemy jakość naszych produktów na każdym etapie łańcucha dostaw – poinformowała Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication Lidl Polska, w rozmowie z portalspozywczy.pl.

Lidl wycofał ze swoich sklepów produkt „Kuchnia Lidla Kasza gryczana 400g”. W ten sposób firma zareagowała na opublikowanie raportu FoodRentgen i Fundacji Konsumentów, którzy badali kasze gryczane z polskich sklepów na obecność glifosatu. Dopuszczalny wynik przekroczyła m.in. wspomniana wyżej kasza gryczana, którą można było kupić w sieci handlowej Lidl Polska. W związku z tym firma podjęła zdecydowane kroki.

– Po otrzymaniu informacji na temat kaszy gryczanej natychmiast poprosiliśmy naszego dostawcę o przedstawienie jego stanowiska w tej sprawie. Ponadto wycofaliśmy partię wspomnianego produktu ze sprzedaży. Producent zobowiązał się do przeprowadzenia dalszych badań oraz zapewnił nas o zwiększeniu częstotliwości badań surowców i produktów pod kątem pozostałości środków ochrony roślin – poinformowała Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication Lidl Polska, w rozmowie z portalspozywczy.pl. Dodała, że wyniki badań „kaszy gryczanej przeprowadzonych przez zewnętrzne akredytowane laboratorium na zlecenie firmy były prawidłowe”. Przedstawicielka Lidla zapewniła także, że sieć „na bieżąco monitoruje jakość produktów na każdym etapie łańcucha dostaw”.

Czytaj też:
Alarmujące dane. „Milion małpek sprzedaje się jeszcze przed południem”

Źródło: Portal Spożywczy