Informację o zmianie nazw potwierdził rzecznik prasowy Facebooka Bertie Thomson w rozmowie z amerykańskim Business Insiderem. – Chcemy lepiej wyjaśniać, że te produkty i usługi są częścią Facebooka – wyjaśniał Thomson. Nowe nazwy pojawią się w sklepach z aplikacjami i w samych aplikacjach, ale nie będą się wyświetlać na głównym ekranie telefonów.
Jak donosi portal „The Information”, który jako pierwszy podał wiadomość o nowych nazwach, to dopiero początek zmian. Rebranding ma być pierwszym krokiem w drodze do połączenia wszystkich trzech usług pod marką Facebooka. W planach jest także umożliwienie użytkownikom wysyłanie wiadomości między różnymi aplikacjami a Messengerem.
Zmiana ma prowadzić też do większego scentralizowania usług. Dotychczas zespoły Instagrama i WhatAppa miały duży stopień niezależności. Ostatnio jednak Facebook rozszerza nad nimi kontrolę, czym wywołuje napięcia i obawy wśród pracowników.
Instagram został zakupiony przez Facebooka w 2012 roku za miliard dolarów, a WhatsApp w 2014 roku za 16 miliardów. Od tamtej pory, pierwotni twórcy aplikacji sukcesywnie opuszczali Facebooka, a w mediach pojawiałay się doniesienia o napięciach między nimi a Markiem Zuckerbergiem.