Cyberpunk 2077 jest już dostępny dla wszystkich – w Polsce od godziny 1 10 grudnia. Ogromne zainteresowanie produkcją CD Projekt RED było przewidywane, dlatego też gracze mogli wcześniej ściągnąć grę, jednak „godzina zero” zaskoczyła wynikami.
O godz. 1 w nocy z 9 na 10 grudnia gracze logowali się na Steam czy GOG tak tłumnie, że w przypadku platformy Steam dochodziło do zawieszenia serwerów. Tego typu zjawiska można obserwować na stronie downdetector.com.
Premiera Cyberpunka 2077. Serwery Steam z problemami, milion graczy grało jednocześnie
Jeszcze 20 minut przed premierą zainteresowanie było ogromne, a tuż po godz. 1 na Steam wystąpiło najwięcej problemów, które zgłaszali użytkownicy. Sytuacja uspokoiła się dopiero przed godz. 3 w nocy. Podobnie było z platformą GOG, a awarie wystąpiły również kilka minut po pierwszej w nocy.
Trudno się dziwić, że serwery Steam miały problemy. Według statystyk, które w czasie rzeczywistym udostępnia platforma, w krytycznym momencie tylko na Steam w Cyberpunka 2077 grało ponad milion graczy. Według stanu na godz. 9 robiło to dalej aż 800 tys. osób, a to dane jedynie z jednej platformy.
Czytaj też:
Ukryta wiadomość w zwiastunie premierowym Cyberpunk 2077. Darmowe DLC już na początku roku