Ważne zmiany na Youtube. Serwis chce lepiej chronić dzieci

Ważne zmiany na Youtube. Serwis chce lepiej chronić dzieci

Youtube
Youtube / Źródło: Shutterstock / AngieYeoh
Youtube zmienia zasady oznaczania filmów. Chodzi o lepszą ochronę dzieci, które mogły oglądać niewłaściwe treści oraz ich danych osobowych. To odpowiedz na zastrzeżenia amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu, ale dotyczy także polskich twórców.

Twórcy, którzy zamieszczają filmy na najbardziej popularnych serwisie Youtube, dostali przypomnienie o nowych zasadach, które obowiązują w serwisie od 7 stycznia 2020 roku. Firma, w odpowiedzi na zastrzeżenia amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu, sugeruje twórcom staranne oznaczanie treści przeznaczonych i nieprzeznaczonych dla dzieci. Jeśli tego nie zrobią, zastąpi ich maszyna.

„We wrześniu ogłosiliśmy zmiany, które wprowadzimy, aby lepiej chronić dzieci i ich prywatność w YouTube oraz odpowiedzieć na zastrzeżenia amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu (FTC). Zmiany polegają na tym, że wszyscy twórcy muszą oznaczać swoje treści jako przeznaczone lub nieprzeznaczone dla dzieci w YouTube Studio. Dane osobowe widzów oglądających treści przeznaczone dla dzieci są traktowane jako dane dzieci bez względu na to, ile lat ma dany użytkownik” – czytamy w komunikacie przesłanym przez serwis Youtube.

„Od dzisiaj w treściach dla dzieci nie będą wyświetlane reklamy spersonalizowane, a niektóre funkcje, takie jak komentarze, relacje, czat na żywo, dzwonek powiadomień i inne, przestaną być w nich dostępne” – czytamy dalej.

Człowiek lepszy niż maszyna

Mimo że, Youtube korzysta z algorytmów, które oceniają, czy treści przedstawione w filmie, nadają się dla młodych odbiorców, to serwis zachęca do samodzielnego oznaczania filmów. Zdaniem platformy, „to twórcy najlepiej znają swoje materiały, dlatego to oni powinni je oznaczać”. Jeśli twórca tego nie zrobi, zastąpi go uczący się system. W takim wypadku ewentualna zmiana oznaczenia, będzie możliwa wyłącznie, jeśli system wyraźnie się pomyli.

Czytaj także:
Youtube idzie na wojnę z hejterami

Opracował:
Źródło: WPROST.pl / Youtube

Czytaj także

 1
  • Tiru riru taczki żwiru... YT robi dokładnie to samo co każdy inny globalny komunikator. Mianowicie starannie wycisza, niszuje i demotyzuje treści niezgodne z mainstream nadawania wygodnego dla globalnych korporacji. Czyli eksponują treści lewicowe i minimalizują treści prawicowe oraz niezależne. Tylko chciwość tego typu korporacji nie pozwala im odciąć treści narodowych i prawicowych bo to znacząca grupa klientów, a jak wiadomo globalna marka nie ma żadnych przekonań i wartości chce sprzedać wszystko i wszystkim more and more nie bacząc na konsekwencje.