TikTok Polska pochwalił się świetnym rokiem 2021. Poinformował, że jego część biznesowa (reklamy) wzrosła aż pięciokrotnie. Można się domyślać, że w takim razie TikTok w Polsce rok 2021 zaczynał z bardzo niskiego poziomu sprzedaży reklam, inaczej aż tak duży wzrost nie byłby możliwy. Menadżer zarządzająca Sylwia Chada powiedziała, że w ostatnim kwartale 2021 roku „wyprzedane zostały wszystkie produkty”, a kampania reklamowana na TikToku stała się obowiązkiem dla firm w Polsce.
TikTok nie podał jednak żadnych konkretnych liczb, ani jaki dochód uzyskał w 2021, ani ilu użytkowników ma w Polsce, ani ile mają lat. Firma podała jednak ciekawe informacje, z których można wywnioskować, że aplikacja wcale nie jest domeną nastolatków.
Ze slajdów zaprezentowanych przez TikTok wynika, że 45 proc. polskich użytkowników planuje kupić w najbliższym czasie dom, a 62 proc. planuje zakupu samochodu. Można więc sądzić, że znaczna część użytkowników TikToka w Polsce to ludzie starsi niż nastolatki, ze stałym źródłem dochodu. Jest to o tyle ciekawe, że TikTok cały czas uchodzi za aplikację właśnie dla osób najmłodszych.
Ilu użytkowników ma TikTok w Polsce?
Firma pochwaliła się, że w 2021 osiągnęła 1 mld użytkowników na całym świecie i 100 mln w Europie. Populacja Polski (38 mln) to około 5 proc. populacji Europy (750 mln). Jeśli liczba użytkowników rozkłada się tak samo jak populacja, to można szacować, że TikTok w Polsce ma 1,9 mln użytkowników.
Chociaż TikTok w Polsce rośnie jako platforma reklamowa, to reklamodawcy i twórcy skarżą się, że mają mocno ograniczone możliwości do zbierania danych o skuteczności ich kampanii reklamowych. Reklamodawcy nie widzą dokładnie, do jakiej liczby odbiorców trafiła ich reklama z uwzględnieniem demografii, ani w jakim procencie zostały obejrzane filmy, za które zapłacili.
- Youtube pobiera pieniądze dopiero po 15 sekundach obejrzanej reklamy jeśli mamy do czynienia z dłuższą formą, TikTok już od pierwszej sekundy – mówi Wprost właściciel agencji reklamowej. – Zauważyliśmy, że z TikToka mamy też dużo gorsze przekierowania na strony zewnętrzne niż np. z Instagrama. Plusem jest to, że ustawiając reklamę na TikToku, możemy określić dziesiątki identyfikatorów, np. kobiety w danym wieku, które zareagowały na film z wiszącą torebką, ale potem nie wiemy, czy te reklamy faktycznie do nich dotarły.
Czytaj też:
Tak TikTok walczy z niebezpiecznymi trendami. „Polityka absolutnego zera tolerancji”
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.