Zegar tyka dla TikToka. Firma musi dostosować się do nowego prawa UE

Zegar tyka dla TikToka. Firma musi dostosować się do nowego prawa UE

Aplikacja TikTok, zdjęcie ilustracyjne
Aplikacja TikTok, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Shutterstock / Top_CNX
TikTok ma niewiele czasu, by dopasować się do nowego prawa UE – DSA. Firma potwierdziła, jak planuje zmienić jedna z największych platform społecznościowych na świecie. Chodzi m.in. o moderację i reklamy wyświetlane nieletnim.

Wielka zmiana w prawie UE regulującym internet wejdzie w życie jeszcze w tym miesiącu. Firmy już od pewnego czasu przygotowują się do nowych przepisów, a termin nieubłaganie zbliża się m.in. dla firmy TikTok. Niedopełnienie obowiązków może się zaś zakończyć poważnymi konsekwencjami.

TikTok musi dostosować się do DSA – zostało niewiele czasu

Jedna z najbardziej nośnych platform social media uwija się, by zdążyć dopasować politykę firmy do nowych wymagań, stawianych przedsiębiorstwom w Digital Services Act (DSA). Przepisy określają m.in. dozwolone sposoby moderacji czy wyświetlania reklam. Zapisy wchodzą w życie już 28 sierpnia.

TikTok właśnie opublikował nowy raport dotyczący swoich postępów. W największym skrócie – nowe zmiany dadzą użytkownikom większy wybór w aspekcie wyświetlanych treści i reklam, a system zapewni też więcej informacji dotyczących moderacji.

Fundamentem zmian jest nowy sposób zgłaszania niedozwolonych treści oraz reklam. „w nadchodzących tygodniach” otrzymają dodatkowe opcje raportowania, z większą liczbą powodów zgłaszania nieodpowiedniej zawartości. Kategorie to m.in. mowa nienawiści, nękanie i przestępstwo finansowe.

Drugi aspekt dotyczy powodów moderacji. Osoba, której treść została zablokowana, dowie się m.in. dlaczego firma podjęła taką, a nie inną decyzję. Dodatkowo widoczna będzie informacja czy wpis został usunięty przez maszynę, czy przez ludzkiego moderatora.

TikTok daje opcje – chodzi o dopasowanie treści i personalizację reklam

Inne zmiany dotyczą dopasowania algorytmu platformy i jego anonimizacji. Użytkownicy będą mogli wyłączyć opcję personalizacji treści. Będzie to oznaczało, że w aktualnościach sekcji „Dla Ciebie” oraz „Live” wyświetlać się będą materiały z regionu użytkownika i globalne. Nie będą one natomiast dopasowywane pod zainteresowania danego internauty.

Kolejna nowość to całkowite wyłączenie personalizacji reklam dla użytkowników w wieku 13-17 lat. Osoby niepełnoletnie są dodatkowo chronione przez zapisy DSA i TikTok musi się dostosować do zmian. Dodatkowo – opcja personalizacji reklam będzie możliwa do włączenia lub wyłączenia w opcjach dorosłych użytkowników.

Czytaj też:
TikTok postradał zmysły. NPC streaming absurdem, który się sprzedaje
Czytaj też:
Threads już traci użytkowników. Zastraszające liczby