MSLGROUP - największa firma doradcza w zakresie Public Relations w Europie, wchodząca w skład Grupy Publicis, opublikowała właśnie raport na temat przebiegu inwestycji związanych z wydobyciem gazu łupkowego w Europie. Opracowanie podsumowuje ewolucję otoczenia regulacyjnego i społecznej percepcji projektów łupkowych na poziomie Unii Europejskiej oraz jej siedmiu krajów członkowskich.
W raporcie Snail Shale views and insights on the progress of Europes shale revolution, opublikowanym przez MSLGROUP EMEA Energy Practice komórkę świadcząca doradztwo komunikacyjne dla sektora energetycznego w ramach MSLGROUP, analizie poddano otoczenie inwestycyjne oraz nastroje społeczne związane z projektami łupkowymi we Francji, Holandii, Niemczech, Polsce, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoszech.
Monitorując na bieżąco przebieg inwestycji łupkowych w regionie EMEA, jesteśmy w stanie wspierać komunikacyjnie operacje naszych Klientów na wielu rynkach jednocześnie powiedział Sebastian Hejnowski, Dyrektor Operacyjny MSLGROUP Poland. Narzędzia takie jak raport Snail Shale, pozwalają nam świadczyć wysokiej jakości konsulting na rzecz Klientów związanych z sektorem Energetyki i lepiej odpowiadać na ich potrzeby dodał.
Dokument prezentuje pełen przekrój inwestycyjnych doświadczeń zaczynając od Francji, która od samego początku opiera się urokowi łupków, przez Polskę coraz bardziej skłonną do wykorzystania ich potencjału, aż po Wielką Brytanię, której gorliwość w kwestii przyspieszenia procesu regulacyjnego w zakresie wydobycia węglowodorów z formacji łupkowych wprawia w zdumienie. Z raportu wynika, że głównymi czynnikami spowalniającymi łupkową rewolucję są: brak jednolitej polityki wspólnotowej, brak odpowiednich regulacji prawnych i politycznej zgody na poziomie państw członkowskich oraz niedostateczna polityka informacyjna. Wydaje się jednak, że perspektywa korzyści związanych z rezerwami łupkowymi jest zbyt kusząca, aby zrezygnować z ich eksploatacji. W związku z tym należy spodziewać się intensyfikacji działań związanych z promocją tych inwestycji.
Z raportem Snail Shale - views and insights on the progress of Europes shale revolution można zapoznać się tutaj.
O MSLGROUP
MSLGROUP, należąca do Grupy Publicis, jest wyspecjalizowaną w komunikacji i budowaniu zaangażowania grupą doradców, we wszystkich aspektach strategii komunikacji, począwszy od PRu konsumenckiego, poprzez komunikację wewnętrzną, Public Affairs, zarządzanie reputacją, komunikację kryzysową a skończywszy na zarządzaniu eventami. MSLGROUP zatrudnia ponad 3 000 osób w 22 krajach. W Polsce należą do niej firmy: Ciszewski MSL, Ciszewski MSL Financial Communications oraz MSL Warsaw. Wraz z agencjami afiliowanymi i partnerskimi sieć liczy 4 000 pracowników w 83 krajach. W chwili obecnej ta największa sieć w Chinach i Indiach, oferuje strategiczne doradztwo
i doskonałą znajomość potrzeb konsumenckich oraz atrakcyjne pomysły, za którymi zawsze podąża ich mistrzowskie wykonanie.
Dowiedz się o nas więcej: www.mslgroup.com / http://blog.mslgroup.com / Twitter: @msl_group / youtube.com/mslgroupofficial.
O Publicis Groupe
Publicis Groupe jest trzecią największą siecią komunikacyjną na świecie oferującą pełen zakres usług i umiejętności: reklamy tradycyjnej i digitalowej, Public Affairs, eventów, zakupu mediów i komunikacji. Główne marki sieciowe koncernu to Leo Burnett, MSLGROUP, PHCG (Publicis Healthcare Communications Group), Publicis Worldwide, Rosetta, Saatchi&Saatchi oraz VivaKi - główny akcelelator grupy w obszarze media i digital, w którego skład wchodzą Digitas, Razorfish, Starcom MediaVest i ZenithOptimedia. Publicis Group jest obecna w 104 krajach i zatrudnia 50 000 najwyższej klasy specjalistów.
WWW: publicisgroupe.com | Twitter:@PublicisGroupe | Facebook: www.facebook.com/publicisgroupe