Podpisana umowa emisyjna zakłada wielokrotne emisje obligacji w latach 2011-2013. Struktura finansowania uwzględnia transzę obligacji długoterminowych w wysokości 83 mln zł, których celem będzie finansowanie nakładów inwestycyjnych, jak również transzę obligacji krótkoterminowych, przeznaczonych na prefinansowanie środków unijnych oraz podatku VAT związanego z realizowanym przedsięwzięciem. Transza obligacji długoterminowych będzie spłacona do 2020 roku, krótkoterminowe mają obowiązywać do 2013 roku.
Obligacje są jednym z elementów finansowania wieloletniego programu inwestycyjnego Ławicy o łącznej wartości przekraczającej 300 milionów złotych. Oprócz 83 milionów obligacji długoterminowych będą to środki unijne z Funduszu Spójności (88 mln złotych), z funduszu infrastruktura i środowisko (26 mln złotych), Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (32 mln złotych) oraz ponad 54 mln od udziałowców spółki. Reszta brakujących środków będą stanowiły pieniądze własne spółki.
Środki z emisji zostaną przeznaczone m.in. na rozbudowę i modernizację terminala pasażerskiego, budowę równoległej drogi kołowania, rozbudowę płaszczyzn postojowych samolotów oraz modernizację drogi startowej. Realizacja tych zadań zapewni zwiększenie przepustowości portu lotniczego do 3 milionów pasażerów rocznie, zwiększy też znacząco jakość usług świadczonych przez lotnisko. Pierwszy etap rozbudowy ma się zakończyć przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012.
zew, PAP