Mailing sprzedażowy - jak go tworzyć, aby nie trafił do kosza

Mailing sprzedażowy - jak go tworzyć, aby nie trafił do kosza

Dodano:   /  Zmieniono: 

Na naszą skrzynkę mailową każdego dnia trafia co najmniej kilka newsletterów. Pomimo, że nie wszyscy odbiorcy je odczytują, a niektórzy traktują jak spam, to e-mail marketing jest  skuteczną metodą reklamy online. Największą jego zaletą  jest drzemiący w nim potencjał sprzedażowy. Pytanie brzmi, jak go w pełni wykorzystać?

Przy tworzeniu mailingu trzeba pamiętać,że liczy się pierwsze wrażenie. Bardzo ważne elementy to przede wszystkim adres, nazwa nadawcy oraz temat wiadomości. To one budują pierwsze wrażenie i mogę przekonać odbiorcę do otwarcia wiadomości. Wszystko co dzieje się potem ma wpływ na postrzeganie danej firmy i powoduje kształtowanie się oczekiwań.

Jeśli nie zrobisz dobrego wrażenia na początku, to Twoja wiadomość, a wraz z nią szansa na pozyskanie klienta i sprzedaż przepadną. Nieudana próba przekonania odbiorcy do otwarcia i przeczytania wiadomości może mieć negatywny wpływ na kampanie realizowane w przyszłości. - mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant Grupa 365 NET.

Adres i nazwa firmy muszą wzbudzać zaufanie odbiorców oraz wywoływać pozytywne emocję, zachęcające do zapoznania się z ofertą. Jeżeli chodzi o temat wiadomości, warto wypróbować kilka strategii. Do najbardziej popularnych należą: forma pytająca, personalizacja, liczby czy wariacje ilości znaków.

Nawet jeżeli odbiorca otworzy naszą wiadomość należy mieć na uwadze, że mamy niewiele czasu, aby przedstawić mu naszą ofertę, korzyści z niej płynące oraz podtrzymać zainteresowanie. Dobrym sposobem jest przedstawienie oferty głównej w nagłówku i podkreślenie dodatkowych korzyści w jasny sposób przy użyciu wyliczeń i pogrubień. Pamiętajmy też, że nie możemy skupiać się na samej sprzedaży. Dobrze jest też doradzać naszym klientom, pokazać im trendy oraz zaprezentować produkty z jak najlepszej strony. Przy doborze sposobu przekazu trzeba też pamiętać, jaka jest nasza grupa docelowa i jakimi rządzi się prawami. Potencjalni klienci  mogą być bardzo zróżnicowani pod wieloma względami, dlatego komunikacja z nimi musi być zbudowana tak, aby każdy z nich korzystając z Twoich usług czuł, że spełniasz właśnie jego potrzeby. Dobrze jest przeanalizować i przetestować za pomocą jakich tekstów i grafik najskuteczniej można komunikować się z każdą z grup odbiorców. Skutecznym sposobem jest przeprowadzenie testów A/B polegających na wysyłaniu różnych formatów wiadomości do różnych odbiorców. Wtedy można uzyskać informację, które z nich przynoszą najlepsze efekty. Bardzo ważna jest również forma graficzna maila, jego atrakcyjność i schludność zarazem. Elementem, który zwraca uwagę, zawsze jest górny pasek wiadomości. Warto więc, aby był atrakcyjny wizualnie i zachęcał do przeczytania reszty wiadomości.  

Najbardziej istotnym elementem mail sprzedażowych pozostaje jednak po prostu skuteczne wezwanie klientów do działania, takie które jasno będzie mówić jakie mają wykonać akcje. Przyciski wzywające do działania powinny być łatwe do zauważenia oraz zawierać odpowiedni tekst.  Ponadto przyciski te powinny być też uzupełnione o różnego rodzaju elementy motywujące, takie jak chociażby informacja o rabacie, kupony promocyjne, darmowa dostawa czy też opinia innych użytkowników, którzy skorzystali z danej usługi lub kupili dany towar.

Kiedy nasz odbiorca dokona już zamówienia jest to prócz sukcesu newslettera, także początek  waszej komunikacji. Należy zadbać o to, aby klient w dalszym ciągu czuł się traktowany specjalnie. Możliwa do wytworzenia więź może mieć bowiem charakter długookresowy, co z pewnością zaprocentuje w przyszłości.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl