O swoją karierę zadbać należy samemu. Jest to plusem - daje dużą swobodę i uczy samodzielności. Wiadomo, że szkoła wyższa nie przygotuje do życia zawodowego w 100%. Sukces leży w tym, by traktować siebie jak produkt wymagający ciągłych ulepszeń.
Skonstruuj dla siebie ogólny kilkuletni plan edukacji i kariery. Zastanów się kim chcesz być po jego realizacji, co chcesz w tym czasie osiągnąć. Zbierz informacje potrzebne do realizacji tego co zamierzasz i na ich podstawie dopracuj szczegóły: między innymi terminy i kroki pośrednie. Planowanie to świetny sposób na podjęcie ważnych decyzji i ustalenia priorytetów na samym początku. Można dzięki niemu skupić się na rzeczywistych filarach rozwoju.
Plany mają to do siebie, że się zmieniają. Nie należy ich bezmyślnie realizować, jeżeli znaleźliśmy dla siebie lepszą opcję. Niekorzystne jest również popadanie w perfekcjonizm. Realizacja najważniejszych celów jest najbardziej pożądana, nawet jeżeli jest to osiemdziesiąt ze stu procent pierwotnych założeń.
Niezależnie czy w firmie czy na uniwersytecie, warto wyróżniać się pełnym zaangażowaniem i jakością działań. Nie tylko na początku, ale przez cały czas. Przeciętność nie otwiera drogi awansu czy drzwi ku nowym, bardziej odpowiedzialnym zadaniom, pozwalającym na zdobycie cennych doświadczeń.
Należy docenić doświadczenia z początków swojej kariery, nawet jeżeli nie byliśmy z nich zadowoleni w 100 procentach. W wielu przypadkach okazują się one bardzo pomocne później - mówi Katarzyna Kłopotek, Junior PR Specialist GRUPA 365 NET.
Na koniec warto wspomnieć o soft skills. Ich posiadacze są w stanie o wiele skuteczniej komunikować się z innymi, a jest to podstawą - firmę czy instytucję tworzą przecież ludzie. Okazywanie szacunku innym i prezentowanie wysokiej kultury osobistej znacznie pomaga w kontaktach z ludźmi, a dodatkowo w budowaniu swojej marki. W pracy nieuniknione są również sytuacje stresowe. Niezbędne jest wtedy panowanie nad emocjami i asertywność, a także umiejętność pracy pod presją czasu.
dostarczył infoWire.pl