Volkswagen wybuduje w Polsce kolejną fabrykę? Ma być warta ponad 2 mld euro

Volkswagen wybuduje w Polsce kolejną fabrykę? Ma być warta ponad 2 mld euro

Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7 Źródło:Volkswagen
W najbliższych dniach ma zostać zakomunikowana informacja o budowie najnowszej fabryki baterii do samochodów elektrycznych. Może ona powstać w Polsce.

Volkswagen planuje kolejną dużą inwestycję w Europie. Start budowy nowej fabryki baterii do samochodów elektrycznych koncernu miałby wypadać na 2025 rok, a pierwsze gotowe komponenty miałyby z niej wyjechać już dwa lata później.

Fabryka Volkswagena w Polsce

Jak informuje „Rzeczpospolita”, powołując się na dobrze poinformowane źródła w koncernie, szef Volkswagena ma podjąć decyzję w sprawie lokalizacji fabryki w ciągu najbliższych dni.

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia Oliver Blume na spotkaniu z inwestorami miał powiedzieć, że zostanie ona podjęta „naprawdę wkrótce”. Były to słowa, które poniekąd miały uspokoić inwestorów, gdyż pierwotnie decyzja miała być zakomunikowana jeszcze pod koniec 2022 roku. Jednak w grudniu niemiecki koncern poinformował, że ze względu na trudną sytuację gospodarczą, decyzja musi zostać przełożona.

Rozmowy z Polska i Słowacją

Jak jednak twierdzą źródła Rzeczpospolitej, rozmowy Volkswagena oraz jego spółki zajmującej się produkcją baterii – PowerCo, cały czas trwają. Po drugiej stronie stołu mają zasiadać przedstawiciele dwóch państw. Koncern ma brać pod uwagę budowę fabryki w Słowacji lub Polsce.

Wśród lokalizacji w Polsce mają być rozważane dwie konkretne lokalizacja greenfieldowe. Pierwsza z nich to okolice Głogowa (Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna). Druga to okolice Jawora (Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna), czyli bezpośrednie sąsiedztwo nowej inwestycji Mercedesa. Obie lokalizacje są bardzo dobrze skomunikowane, dzięki bliskości autostrady A4 i drogi ekspresowej S3. Przedstawiciele obu gmin odmówili jednak komentarza na tym etapie rozmów.

Koszt budowy nowej fabryki szacowany jest na nawet 2 miliardy euro, czyli około 9,4 miliarda złotych.

Czytaj też:
W Polsce dla Grupy Volkswagen to był trudny rok. Jednak jeden typ aut zyskał na popularności
Czytaj też:
Dwa lata przed terminem. Volkswagen chce być wyłącznie elektryczny od 2033 roku