'Trend wzrostowy w nastrojach konsumentów, który obserwowano od ponad pół roku, z lekkim zachwianiem w sierpniu, w chwili obecnej załamał się całkowicie ? napisali w komentarzu do badania analitycy grupy badawczej Ipsos. ? Wskaźnik Optymizmu Konsumenckiego spadł do poziomu z marca bieżącego roku, a ten był najniższy od ponad dwóch lat'.
Tzw. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów, wyliczany przez ekspertów Ipsosu, może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Obecnie wynosi 77 punktów, zaś w listopadzie spadł aż o 11 punktów.
Zdaniem ekspertów instytutu badawczego, nastroje mogą się dalej pogarszać. Uważają oni, że przyczyną są napływające z mediów informacje zapowiadające spowolnienie gospodarcze, a także oszczędnościowe zapowiedzi rządu.
Gwałtownie pogorszyły się nastroje konsumentów
Dodano: / Zmieniono:
Listopad przyniósł mocny spadek w nastrojach polskich konsumentów wynika z badania grupy Ipsos. A może być jeszcze gorzej.