Potwierdzają się zapowiedzi. Nowa sieć marketów wchodzi na polski rynek

Potwierdzają się zapowiedzi. Nowa sieć marketów wchodzi na polski rynek

Wnętrze marketu Tedi
Wnętrze marketu Tedi Źródło: Wikimedia Commons / Paul Sableman
Niemiecka sieć dyskontów Tedi chce otworzyć w Polsce aż pięć tysięcy sklepów. Operację wejścia do Polski zamierza rozpocząć już w 2018 roku.

Temat nowego dyskontu niespożywczego na polskim rynku poruszano już w wakacje, teraz jednak usłyszeliśmy konkretne zapowiedzi. Niemcy chcą na początek otworzyć w Polsce 1,6 tys. sklepów Tedi, a po krótkim czasie kolejne 3,5 tys. Wszystko ma zacząć się już w przyszłym roku. Oprócz Polski, Tedi chce podbijać także Włochy i Portugalię. Do tej pory spółka odpowiedzialna za markety funkcjonowała w Niemczech, Hiszpanii, Austrii, Słowenii i Słowacji.

Co sprzeda nam Tedi?

Sieć sklepów dyskontowych Tedi powstała w Niemczech w 2004 roku. Oferuje artykuły do wystroju wnętrz, kosmetyki, ubrania, zabawki oraz drobną elektronikę. W sklepach znajduje się blisko 6 tysięcy produktów. W sumie sieć liczy blisko 1,3 tysiąca placówek. Prezes firmy Silvan Wohlfahrt zapowiedział, że w planach marki jest ekspansja i rozwój na nowych rynkach m.in. w Portugalii oraz w Polsce.

Konkurenci w Polsce gotowi na wyzwanie

Na rynku dyskontów innych niż spożywcze od lat dominuje Pepco, które ma nad Wisłą około 700 sklepów. Wiceliderem, choć o połowę mniejszym, również od lat jest TXM z portfela odzieżowego Redanu, który ma około 350 placówek. Dyrektor operacyjny Pepco Marcin Stańko zapowiada, że firma nie boi się konkurencji, a pojawienie się nowej sieci sklepów świadczy o atrakcyjności polskiego rynku. Stańko zaznaczył również, że Pepco ma doświadczenie z konkurencją z Tedim na innych rynkach europejskich.

Źródło: tedi.com