Nie wszyscy mogli sobie zdawać sprawę z tego, że Reebok i Adidas od 2006 roku należały do jednego właściciela. Niemiecki koncern przejął swojego konkurenta za 3,8 miliarda dolarów z myślą, że w ten sposób uda się zmienić rynek. Po latach okazało się jednak, że firma nie miała spójnej strategii na współistnienie marek, a produkty ze znaczkiem Reeboka z roku na rok stanowiły mniejszy udział sprzedaży Adidasa. W końcu zapadła decyzja o sprzedaży.
Reebok z nowym właścicielem. Adidas z ogromną stratą
Firma poinformowała właśnie, że znalazła kupca na markę Reebok i zamierza się jej pozbyć. Za 2,5 miliarda dolarów przejmie ją Authentic Brands Group, czyli amerykańska grupa, do której należy długa lista marek sportowych. Wśród nich są m.in. Forever 21, Nautica, czy znana miłośnikom skateboardingu Volcom. Grupa znana jest z tego, że przejmuje upadające marki i daje im drugie życie. Część z nich wprowadziła nawet na giełdę.
Adidas swoją wolę sprzedaży Reeboka ogłosił już w zeszłym roku. Niemiecka firma zaczęła się do tego procesu przygotowywać, argumentując, że chce się skupić na rozwoju własnej marki.
Czytaj też:
Koniec nieudanego związku. Adidas sprzedaje Reeboka