Sokołów jako pierwsza firma z branży zaangażował się we wsparcie e-sportu, a rozwój tej nowej dziedziny sportu jest niezwykle dynamiczny, także w naszym kraju. Grono pasjonatów tej formy sportowych zmagań - zarówno profesjonalistów, jak i amatorów, wciąż się poszerza. Firma Sokołów, wychodząc naprzeciw tym najbardziej aktualnym trendom, już od kilku lat aktywnie angażuje się we wsparcie e-sportu, co jest sporym wyzwaniem.
- Jesteśmy dla świata gier marką nieendemiczną, to znaczy nasze produkty nie są sprzętem komputerowym, który musi być używany przez graczy. Dlatego w naszych działaniach bardzo ważna jest komunikacja z fanami i pokazanie sytuacji, w których mogą sięgnąć po nasze przekąski. Tłumaczymy, że odpowiednia dieta jest równie ważna jak najnowocześniejszy sprzęt i nie można jej pomijać. Zachęcamy do wyboru pełnowartościowego produktu, zawierającego białko, który zapewni energię na internetowe zmagania - mówi Marcin Bałanda, Dyrektor ds. PR i Komunikacji w Sokołów S.A.
Pierwszym krokiem na drodze Sokołowa w świecie e-sportu był turniej Game Clash Masters rozgrywany w Gdyni. Wówczas ta nadmorska miejscowość gościła graczy i fanów rozgrywek w Counter Strike’a. Sokołów był nie tylko partnerem wydarzenia, ale również zapewniał wyżywienie dla drużyn. Marki z branży spożywczej często angażują się w sponsoring wirtualnych rozgrywek, ale niewiele z nich ma możliwość stworzenia specjalistycznego zaplecza kulinarnego. - Foodtruck dzisiaj już nie zaskakuje, a gracze lubią nowości i niekonwencjonalne współprace. Po Game Clash Masters otrzymaliśmy wiele słów uznania na temat naszych produktów i umiejętności naszych szefów kuchni – zauważa Bałanda.
Czas pandemii pozwolił na większe wsparcie turniejów rozgrywanych w formie online. Sokołów był partnerem ESL Mistrzostw Polski Counter Strike oraz polskiej transmisji największego i legendarnego turnieju gamingowego w Polsce – Intel Extreme Masters. Podczas tych wydarzeń marka była obecna w studiu ze swoimi produktami idealnymi dla graczy. Widzowie mogli zapoznać się z ofertą słonych przekąsek w tym kabanosów w wersji mięsnej i roślinnej.
Zwieńczeniem działań w roku 2021 był turniej Sokołów Cup. To pierwszy raz kiedy producent zaangażował się w działania dla amatorów chcących wziąć udział w dużym wydarzeniu. Stworzono logo oraz bardzo nowoczesną wizualizacje zachowującą tożsamość marki. Przebieg rozgrywek był szeroko transmitowany mediach społecznościowych oraz na kanale Twitch. Przed samymi finałami odbyło się pre-show kulinarne, podczas którego influencerzy gotowali proste i szybkie do przygotowania dania z wykorzystaniem sokołowskich przekąsek. Dodatkowo, podczas transmisji finałów, prowadzone były konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.
Dzięki powyższym aktywnościom marka Sokołów nie tylko pojawiła się w świecie e-sportu jako nowy gracz, ale zaczęła być kojarzona jako naturalny partner do rozmów na równi z producentami sprzętu gamingowego czy firm związanych bliżej z tym rynkiem. Nikogo nie dziwi już fakt sponsoringu turniejów przez firmę z branży spożywczej.
– E-sport to niewątpliwie prawdziwy fenomen naszych czasów – mówi Marcin Bałanda– Doceniamy pasję, zaangażowanie i niezwykłe umiejętności fanów gier komputerowych. Chcemy im towarzyszyć w tej jakże ważnej dla nich formie rozrywki i spędzania wolnego czasu.
Wszystkie z dotychczasowych aktywności Sokołowa w zakresie wspierania e-sportu spotkały się z niezwykle pozytywnym odbiorem, dlatego plany firmy obejmują kontynuację tych działań.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.