Dofinansowanie zostało przyznane na:
-
budowę drogi ekspresowej S2 odc. węzeł Puławska - węzeł Lubelska (część obwodnicy Warszawy),
-
budowę drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz - Mielno, odcinek Białe Błota - Mielno,
-
budowę drogi ekspresowej S6 Szczecin - Koszalin, odcinek Kiełpino - początek obwodnicy Koszalina i Sianowa,
-
budowę drogi ekspresowej S6 Szczecin - Koszalin, obwodnica Koszalina i Sianowa (S6/S11),
-
budowę drogi ekspresowej S7, odcinek Lubień - Rabka (tzw. zakopianka),
-
budowę obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu drogi krajowej 50 i 79, podano w komunikacie.
– Inwestycje drogowe, komunikacyjne, infrastrukturalne, które mam dziś przyjemność ogłosić to nieodzowna część Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, ale też w taki sposób ukształtowana, żeby ten rozwój był jak najbardziej zrównoważony terytorialnie. Na to zwracamy uwagę i temu też przyporządkowana była nowa strategia w zakresie specjalnych stref ekonomicznych, tak pozytywnie przyjęta powszechnie – powiedział wicepremier Mateusz Morawiecki podczas konferencji prasowej towarzyszącej podpisaniu umów.
– Chcemy, żeby cała Polska była wielką strefą ekonomiczną, wielką strefą inwestycyjną, ale po to potrzebujemy też tych arterii komunikacyjnych w różnych zakątkach kraju. I to będzie ta spójna strategia, o której mówimy w ramach Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Wierzę, że dziś, wraz z tą inwestycją robimy milowy krok w tym kierunku – dodał.
Inwestycje drogowe będą realizowane w czterech województwach: kujawsko-pomorskim, małopolskim, mazowieckim, zachodniopomorskim. Łącznie zbudowanych zostanie ponad 180 km nowych dróg. Wszystkie inwestycje mają już rozstrzygnięte przetargi i są w realizacji.
Łączna długość dróg, które GDDKiA buduje ze wsparciem z POIiŚ 2014-2020, wynosi już blisko 1000 km. Dyrekcja ma zagwarantowane w programie 42 mld zł na budowę dróg. Ponad 22 mld zł (około 53%) zostały już zagospodarowane.