Do salonu tylko po umówieniu się
Zmiany zaczynają się już od samego zaplanowania wizyty. Do salonu nie można już wejść „z ulicy”. Należy umówić się na określoną godzinę – telefonicznie bądź przez internet. Nie można umawiać się osobiście – w salonie. Nie należy też przychodzić wcześniej – poczekalnie w salonach zostały zlikwidowane, a obsługa nie może podawać klientom napojów ani posiłków. Należy więc zapomnieć na pewien czas o czekaniu na swoją kolej przy kawie i ciasteczkach. Inaczej mają wyglądać także same salony i gabinety – znikną z nich ozdoby, sztuczne kwiaty, lampy, świece, zwisające kotary, foldery czy ulotki.
Możliwa ankieta
W dniu poprzedzającym wizytę osoba z personelu powinna skontaktować się z klientem w celu potwierdzenia jego obecności. Możliwe jest również przeprowadzenie krótkiej ankiety w celu ustalenia, czy klient jest zdrowy i poinformowania go o procedurach. Wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego zakładają poinformowanie klienta, że nie może przyjść na umówioną wizytę, jeśli:
- występują u niego objawy wskazujące na chorobę zakaźną,
- jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
- zamieszkuje z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie,
- w ciągu tygodnia miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.
Maseczki i rękawiczki
Do salonu należy przyjść w maseczce (tę zdejmujemy tylko na czas wykonania zabiegu, jeśli dotyczy on zasłoniętego obszaru twarzy), trzeba zabrać ze sobą rękawiczki jednorazowe. Jeśli klient przyjdzie bez maseczki ochronnej/rękawiczek jednorazowych, aby usługa mogła się odbyć, salon powinien mu je zapewnić – odpłatnie bądź nie. Przed przyjęciem pracownicy mogą przeprowadzić krótką ankietę i zmierzyć klientowi – za jego zgodą – temperaturę.
Bez telefonu, płatność najlepiej kartą
Po przyjściu do salonu obowiązkiem jest dezynfekcja rąk bądź pozostawanie w rękawiczkach jednorazowych. Nie można używać, a nawet wyjmować telefonu komórkowego. Należy pamiętać o zachowaniu 2-metrowego dystansu od innych osób obsługiwanych w salonie (nakazany jest przydział: 1 pracownik – 1 klient). Odzież wierzchnia klientów powinna być zdejmowana w wydzielonym miejscu. Okrycia poszczególnych osób przebywających w tym samym momencie w salonie nie powinny się ze sobą stykać.
Także dla personelu obowiązkowe będzie używanie maseczek, rękawiczek, przyłbic itp., by zakryć usta i nos oraz stroju specjalistycznego. Po skończonej pracy preferowana płatność to płatność bezgotówkowa.
Czytaj też:
Otwarte restauracje i kawiarnie. O czym powinni pamiętać klienci?