Tylko 9% z nas planuje w tym roku kupić nowy samochód. Z tej grupy zdecydowana większość, bo aż 83% osób deklaruje zakup używanego auta.
Z raportu TNS OBOP "Intencja zakupu samochodu w 2010 r." wynika, że w ciągu ostatnich trzech lat spadła liczba Polaków, zainteresowanych nabyciem nowego auta. Jeszcze w 2007 r. taką chęć deklarowało 12% respondentów, obecnie ta liczba spadła do 9%.
Mężczyźni lubią samochody
Z badań wynika też, że częściej kupno samochodu planują mężczyźni, osoby młode i w średnim wieku a także takie, które mają już auto. Raport pokazuje również, że ludzie z wyższym wykształceniem częściej deklarują, że chcieliby w tym roku kupić samochód.
Używane lepsze niż nowe?
Spośród tych 9% respondentów, którzy zadeklarowali chęć zakup auta w tym roku, zdecydowana większość (83%), zamierza kupić auto używane, a tylko 14% osób myśli o nabyciu samochodu fabrycznie nowego. Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? Być może chodzi o ostatnie problemy techniczne firm motoryzacyjnych m.in. Toyoty, która
wypuściła na europejski rynek nawet około 1.8 miliona samochodów z niesprawnym pedałem gazu.
Być może odpowiedź na to pytanie tkwi także w mentalności polskich nabywców aut. - Można przypuszczać, że w Polsce nadal istnieje pewna bariera-ekonomiczna lub psychologiczna, która hamuje dalszy wzrost liczby posiadaczy samochodów osobowych - komentuje wyniki raportu dr Magdalena Sawińska - lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.
jg, pap, raport "Intencja zakupu samochodu w 2010 r." TNS OBOP
Mężczyźni lubią samochody
Z badań wynika też, że częściej kupno samochodu planują mężczyźni, osoby młode i w średnim wieku a także takie, które mają już auto. Raport pokazuje również, że ludzie z wyższym wykształceniem częściej deklarują, że chcieliby w tym roku kupić samochód.
Używane lepsze niż nowe?
Spośród tych 9% respondentów, którzy zadeklarowali chęć zakup auta w tym roku, zdecydowana większość (83%), zamierza kupić auto używane, a tylko 14% osób myśli o nabyciu samochodu fabrycznie nowego. Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? Być może chodzi o ostatnie problemy techniczne firm motoryzacyjnych m.in. Toyoty, która
wypuściła na europejski rynek nawet około 1.8 miliona samochodów z niesprawnym pedałem gazu.
Być może odpowiedź na to pytanie tkwi także w mentalności polskich nabywców aut. - Można przypuszczać, że w Polsce nadal istnieje pewna bariera-ekonomiczna lub psychologiczna, która hamuje dalszy wzrost liczby posiadaczy samochodów osobowych - komentuje wyniki raportu dr Magdalena Sawińska - lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.
jg, pap, raport "Intencja zakupu samochodu w 2010 r." TNS OBOP