To już koniec produkcji popularnego Fiata 500 w Polsce. Włosi przenoszą bowiem do Meksyku całą produkcję miejskiego auta, które zdobyło rynek w Europie. Teraz ma powalczyć o klientów za oceanem.
Fiat planuje sprzedaż ok. 80 tys. rocznie popularnego modelu 500. To niewiele w porównaniu z ilością aut montowanych w Tychach. Tylko w zeszłym roku powstało tam ponad 150 tys. małych fiatów. W związku z przenosinami produkcji do Meksyku, powstało również ryzyko, że któryś z polskich kooperantów straci też zamówienia na rzecz tańszych dostawców z Ameryki Południowej.
To nie pierwsza taka sytuacja w Polsce. Wcześniej Włosi zdecydowali się już przenieść produkcję Pandy do fabryki pod Neapolem. Wciąż nie wiadomo jaka będzie przyszłość fabryki silników w Bielsku. Pierwotnie miała otrzymać ponad 7 mln zł wsparcia od rządu. Ostatecznie nie dostanie nic. Rząd tłumaczy, że ze względu na kryzys spada liczba zamówień.
To nie pierwsza taka sytuacja w Polsce. Wcześniej Włosi zdecydowali się już przenieść produkcję Pandy do fabryki pod Neapolem. Wciąż nie wiadomo jaka będzie przyszłość fabryki silników w Bielsku. Pierwotnie miała otrzymać ponad 7 mln zł wsparcia od rządu. Ostatecznie nie dostanie nic. Rząd tłumaczy, że ze względu na kryzys spada liczba zamówień.
money.pl, ps