Jak powiedział rzecznik prasowy mBanku Krzysztof Olszewski, bank nie podaje liczby klientów, których dotknęła awaria, do momentu jej usunięcia. Olszewski wyjaśnił, że problem dotyczy tych klientów, którzy w poniedziałek mieli otrzymać przelew zewnętrzny z innego banku, kierowany na ich rachunek w mBanku. - Nasi klienci otrzymywali takie przelewy z prawidłową kwotą, natomiast system przepisywał nieprawidłowe dane dotyczące nadawcy, tytułu tego przelewu - powiedział.
Dodał, że mBank robi wszystko, żeby awaria została usunięta jeszcze w poniedziałek. Powiedział też, że w momencie pojawienia się pierwszych informacji o awarii mogły pojawić się problemy z dodzwonieniem się na infolinię banku. - Mieliśmy bardzo duży ruch (telefoniczny na infolinii - red.) - tłumaczył. Zapewnił, że infolinia działa, natomiast czas oczekiwania na rozmowę z operatorem może być dłuższy niż zwykle. "Przepraszamy za utrudnienia i informujemy, że trudności zostaną rozwiązane tak szybko, jak będzie to możliwe. Nie ma konieczności składania reklamacji i informowania o każdym niepoprawnym przypadku banku" - napisał mBank w komunikacie.
mBank jest częścią BRE Banku. Ma ok. 2,5 mln klientów.
zew, PAP