Obwodnica Wrocławia ma nie być płatna

Obwodnica Wrocławia ma nie być płatna

Dodano:   /  Zmieniono: 
Oficjele na moście, kierowcy jeszcze muszą poczekać (fot. KPRM)
Donald Tusk obiecał, że przejazd obwodnicą Wrocławia nie będzie płatny. Szef rządu oświadczył, że samochody powinny ruszyć na trasę 31 sierpnia.

Tusk wziął udział w dniu otwartym Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Premier zapewnił, że dopóki będzie o tym decydował, przejazd obwodnicą Wrocławia nie będzie płatny. - Chciałbym przeciąć wszelkie spekulacje, bo wiem, że to jest problem. W Polsce autostrady są autostradami płatnymi. Ale decyzja dotycząca obwodnicy Wrocławia, w tym także mostu (na trasie - red.) jest jednoznaczna - to nie jest autostrada. Będzie zmiana rozporządzenia, będzie to odcinek S, a nie odcinek A i obwodnica i most nie będą płatne, przynajmniej, tak długo, jak ja będę podejmował decyzje - powiedział Tusk.

Czy Grabarczyk umie szybko pisać?

Na pytanie, kiedy taki dokument zacznie obowiązywać, szef rządu powiedział: "To jest tylko pytanie o umiejętność szybkiego pisania ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka". - Ale jest po decyzji. Minister zna naszą intencję, konsultowałem to także z ministrem finansów, bo nie chcę rzucać słów na wiatr. To wszystko układa się w logiczną całość. Nie chcę podawać godziny i daty, ale traktujcie tą decyzję, jako załatwioną. Tym bardziej, że to nie wymaga zmiany ustawy, a więc długich procedur legislacyjnych, tylko zmiany rozporządzenia. Z tego co pamiętam, w środę samochody powinny ruszyć, to tego samego dnia rozporządzenia będzie już wisiało w internecie - oświadczył Donald Tusk.

Obwodnica za 4 miliardy

Budowa Autostradowej Obwodnicy Wrocławia rozpoczęła się w 2008 r. Sukcesywnie do użytku oddawano kolejne odcinki. Pierwszym – od Magnic do skrzyżowania z autostradą A4 - kierowcy mogli przejechać w grudniu 2010 r. Kolejny - od węzła Wrocław Południe do węzła przy lotnisku - oddano w maju 2011 r. Z kolei w lipcu zakończyła się budowa odcinka od węzła Północ do Łącznika Długołęka. W ciągu ostatniego fragmentu trasy - od lotniska do ul. Żmigrodzkiej - wybudowano największy most w Polsce. Pylon przeprawy ma 122 metrów wysokości, a jej dwie, niezależne, wielopasmowe jezdnie zostały podwieszone na 160 wantach, o łącznej długości lin ok. 25 kilometrów. Długość całej obwodnicy wynosi 36 km. Trasa poprowadzona jest północno-zachodnim obrzeżem miasta. Głównym celem inwestycji jest skierowanie ruchu tranzytowego poza istniejący układ ulic. Koszt inwestycji sięga ok. 4 mld zł.

zew, PAP