Szef Departamentu Sprawiedliwości zaapelował do Amerykanów, by nie kupowali podróbek markowych towarów, bo w ten sposób wspierają działalność zajmujących się ich rozprowadzaniem zorganizowanych grup przestępczych i międzynarodowych przemytników.
Na potrzeby kampanii telewizja MTV wyprodukowała spot zatytułowany "Przeczucie" (Premonition). - Wy kupujecie podróbki, a dla nas to łatwe pieniądze, które wykorzystujemy na inną działalność - mówi w spocie członek gangu ulicznego. Drugi krótki film pod nazwą "To boli" (It hurts) pokazuje scenkę zakupu nielegalnej kopii filmu DVD od ulicznego sprzedawcy za "tylko kilka dolarów".
Kampania zwraca uwagę na proceder sprzedaży nielegalnych lekarstw reklamowanych jako odpowiedniki tych będących w regularnej sprzedaży. Handel nielegalnymi farmaceutykami, często groźnymi dla zdrowia, jest szczególnie popularny w internecie i prowadzony za pośrednictwem stron zarejestrowanych poza USA.
Holder ogłosił, że 28 listopada władze zlikwidowały 150 stron internetowych, na których sprzedawane były podróbki różnych towarów - od markowych ubrań sportowych po lekarstwa. Kradzież własności intelektualnej naraża przedsiębiorstwa w USA na straty w wysokości 200-250 mld dolarów rocznie - wynika z szacunków amerykańskiego Departamentu Handlu.
zew, PAP