Polak sprzeda prywatność za bonus

Polak sprzeda prywatność za bonus

Dodano:   /  Zmieniono: 
Polacy wolą bonusy od prywatności (fot. sxc.hu)Źródło:FreeImages.com
Dwie trzecie internautów (62 proc.) pozwoliłoby się śledzić firmom w sieci, gdyby miało za to premie – informuje "Dziennik Gazeta Prawna", powołując się na badanie firmy doradczej KPMG.
Jak stwierdza Jerzy Kalinowski z KPMG, stopień akceptacji takich działań jest coraz większy. Ale w zamian oczekiwania są duże. - Mogą to być promocyjne ceny w sklepach, gry lub inne treści rozrywkowe, a także usługi informacyjne – wylicza.

Jeszcze bardziej zaskakuje, że 63 proc. konsumentów chce składować w chmurze, czyli na zewnętrznych serwerach, informacje na temat swojego zdrowia, pod warunkiem, że będą mieli do nich dostęp za pomocą komórki. - To może zaowocować nowymi biznesami i usługami w tym sektorze – ocenia Jan Karasek z KPMG.

Według badania, 86 proc. aktywnych użytkowników sieci - których liczebność KPMG szacuje na ok. 11 mln osób - codziennie korzysta z sieci społecznościowych, skąd czerpie informacje o produktach i usługach.

Badanie pokazuje, że prawie połowa konsumentów na świecie, w tym w Polsce, będąc na zakupach wykorzystuje telefony komórkowe i tablety w poszukiwaniu sklepów i produktów. - Firmy z tego sektora musza stworzyć strategie sprzedaży wielokanałowe, uwzględniające internet i nowe technologie – podkreśla Kalinowski.

zew, PAP, "Dziennik Gazeta Prawna"