Koreańczycy wezmą przykład z Polski?
Według niego, w Korei Południowej jest niestety niewiele przedsiębiorstw, które liczą więcej niż 10 lat. - Mamy więc nadzieję, że nasz program przybliży biznesmenom praktyczną wiedzę i cenne doświadczenia - mówi Jung. To przesłanie adresujemy nie tylko do koreańskich przedsiębiorców, ale do wszystkich, którzy budują pozycję swojej firmy - dodaje.
List polecający grupę Media Park - uhonorowaną licznymi nagrodami za najlepsze materiały filmowe produkcji koreańskiej, i zachęcający do współpracy z koreańską telewizją skierował do zarządu „Ćmielowa" konsul Ambasady Republiki Korei w Warszawie Sikh Kim. - Wizyta KBS Word TV jest dla nas miłym zaskoczeniem; nie spodziewaliśmy się, że ktoś z dalekiej Korei może tak dobrze znać historię naszych zakładów – przyznaje prezes ”Ćmielowa” Inga Kamińska.
Firma z tradycjami - bez tandety
Jej zdaniem, wieloletnia praktyka produkcyjna jest ceniona szczególnie w kulturach Wschodu, jednak zaczyna być doceniana również w Europie. - Wiadomo bowiem, że firma, która produkuje od dziesięcioleci nie wypuści na rynek "tandety", ponieważ zniszczyłaby w ten sposób swoją reputację – przekonuje Kamińska. - "Ćmielów" zawsze starał się szukać własnego stylu, czerpiąc z ogólnoeuropejskich wzorców i łącząc je z doświadczeniem doskonałych polskich projektantów - podkreśla szefowa zakładów
Badacze spierają się co do daty powstania wytwórni porcelany w Ćmielowie. Przyjmuje się rok 1804, choć niektórzy wskazują rok 1790. Inicjatorem i pierwszym właścicielem manufaktury był hr. Hyacynt Małachowski, który zatrudnił miejscowych garncarzy pod kierunkiem zagranicznych fachowców od produkcji kamionki, fajansu i porcelany.
KBS Word TV emituje swoje programy na terenie Korei Południowej, a także nadaje za pośrednictwem satelity. Program „100–letnie firmy świata" jest transmitowany od listopada zeszłego roku w Europie, Ameryce, północnej Afryce oraz w większości regionów Azji.
ja, PAP