Mamy pół miliarda mniej, ale już nie musimy jeździć przez Pabianice

Mamy pół miliarda mniej, ale już nie musimy jeździć przez Pabianice

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Ponad 513 mln zł kosztowało wybudowanie 15-kilometrowego odcinka zachodniej obwodnicy Pabianic (Łódzkie). W nocy z piątku na sobotę trasa zostanie oddana do ruchu.
Budowę obwodnicy S-14 rozpoczęto w lipcu 2010 roku. W przyszłości będzie łączyć Pabianice z Łodzią i Zgierzem i ma być częścią drogi ekspresowej, łączącej trasę S-8 z autostradą A2 i drogą krajową nr 1.

Udostępnienie tego 15-kilometrowego odcinka oznacza, że kierowcy jadący drogą krajową nr 14 od strony Sieradza wyjadą na nową trasę na węźle "Dobroń" i przejadą do ulicy Pabianickiej w Łodzi (w okolice centrum handlowego). - Nowa trasa pozwoli na szybkie, sprawne i bezpieczne pokonanie tego odcinka, jak również odciąży centrum Pabianic i Ksawerowa. Jadąc z przepisową dopuszczalną prędkością, pokonamy ten odcinek w czasie ok. 10-12 minut - powiedział rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Maciej Zalewski

Teraz przejazd przez centrum Pabianic i Ksawerów zajmował w godzinach szczytu nawet do godziny.

Na nowej trasie usytuowane są trzy węzły, które umożliwiają zjazd i wjazd na obwodnicę - oprócz węzła "Dobroń" (DK14), także węzeł "Pabianice" u zbiegu z drogą krajową 71 i węzeł "Rypułtowice" u zbiegu z ulicą Rypułtowicką w Łodzi.

zew, PAP