"Amber Gold, zgodnie z przygotowanym biznes planem, zainwestowało do lipca 2012 r. w polskie linie lotnicze OLT Express ok. 30 milionów złotych z wypracowanego zysku spółki. Łącznie nakłady inwestycyjne poczynione do uruchomienia linii wyniosły ok. 63 mln dolarów, z czego znaczna część to uzyskane leasingi samolotów. Równolegle do poniesionych inwestycji, linie lotnicze, zgodnie z planem biznesowym, miały się współfinansować z wpływów ze sprzedaży biletów" - czytamy w komunikacie.
"W związku z niemożliwością uzyskania dostępu do 7 mln złotych z bieżącej sprzedaży biletów, które zostały nagle zablokowane przez operatora płatności, Amber Gold stanął przed wyborem: albo dofinansować linie lotnicze kwotą 10 milionów złotych z zysków własnych, przeznaczonych na rozwój spółki Amber Gold, albo wycofać się z dalszego finansowania inwestycji" - wyjaśnia spółka. "Priorytetem Amber Gold zawsze było i jest bezpieczeństwo środków powierzonych nam przez naszych klientów oraz dostarczanie konkurencyjnej oferty produktowej. Spółka zawsze wywiązywała się, wywiązuje i będzie się zawsze wywiązywać z zawieranych między spółką a klientami umów, i to jest dla nas wartość nadrzędna" - zapewnia firma.
OLT Express powstał w 2011 roku w wyniku przejęcia przez fundusz kapitałowy Amber Gold większościowych udziałów w dwóch polskich liniach lotniczych: OLT Jetair oraz Yes Airways. OLT Jetair oferowała loty krajowe i zagraniczne przy wykorzystaniu samolotów turbośmigłowych o regionalnym zasięgu. Yes Airways była zaś linią czarterową, wykorzystującą samoloty typu Airbus A320.
PAP, arb