Największa inwestycja sektora energetycznego w Polsce terminal LNG w Świnoujściu otrzymała dodatkowe wsparcie z Unii Europejskiej w wysokoci 50 milionów złotych - dowiedział się "Wprost".
Decyzja o zwiększeniu dotacji oznacza, że dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i środowisko wzrosło z poziomu 551,8 mln złotych do 601,8 mln złotych. Kwota stanowi niemal 30 proc. kosztów budowy terminalu.
Poprzednie dofinansowanie (100 mln złotych z POI) spółka powołana do zbudowania terminalu Polskie LNG S.A. otrzymał w grudniu 2012 roku. Szacowany koszt budowy całoci terminalu to 2,76 mld złotych. W maju 2013 roku wydano już 45 procent tej kwoty, a prace były zaawansowane w 60,8 procentach.
Inwestycja, zgodnie z zawartą w 2010 roku umową ma zakończyć się 30 czerwca 2014. Opónienie wyniesie około 4 miesięcy. Kontrakt z dostawcą gazu z Kataru stanowi, iż pierwszy statek wypełniony gazem ma zawinąć do świnoujskiego portu pomiędzy 1 lipca, a 31 grudnia 2014 roku. Wszystko wskazuje na to, że uda się dotrzymać terminu i uruchomić gazoport.
Poprzednie dofinansowanie (100 mln złotych z POI) spółka powołana do zbudowania terminalu Polskie LNG S.A. otrzymał w grudniu 2012 roku. Szacowany koszt budowy całoci terminalu to 2,76 mld złotych. W maju 2013 roku wydano już 45 procent tej kwoty, a prace były zaawansowane w 60,8 procentach.
Inwestycja, zgodnie z zawartą w 2010 roku umową ma zakończyć się 30 czerwca 2014. Opónienie wyniesie około 4 miesięcy. Kontrakt z dostawcą gazu z Kataru stanowi, iż pierwszy statek wypełniony gazem ma zawinąć do świnoujskiego portu pomiędzy 1 lipca, a 31 grudnia 2014 roku. Wszystko wskazuje na to, że uda się dotrzymać terminu i uruchomić gazoport.