Jak informuje "New York Times", twórcy aplikacji mobilnej Snapchat otrzymali kolejną propozycję przejęcia. W 2013 r. Facebook proponował 3 mld dol. firmie będącej na rynku zaledwie od 3 lat. Tym razem chiński koncern Alibaba wycenił komunikator na kwotę 10 mld dol.
Snaptchat to komunikator, którego główną cechą jest to, że otrzymanych wiadomości, zdjęć i wideo nie można zapisać - znikają po 10 sekundach. Aplikacja jest jednym z najczęściej pobieranych programów na świecie.
Snapchat i Alibaba nie skomentowały doniesień na temat prowadzonych rozmów, trudno też przewidzieć, czy oferowana kwota jest uzasadniona, gdyż twórcy programu nie ujawniają danych na temat liczby użytkowników czy danych finansowych. Wiadomo jednak, że główna grupa docelowa - użytkownicy w wieku 18-25 lat - wysyłają dziennie 700 mln wiadomości. To dwa razy więcej, niż w październiku ubiegłego roku.
3-letnia firma bez dochodów z wyceną na poziomie 10 mld dol. jest droższa, niż jedna z największych sieci fast foodów Burger King czy sieć hoteli Hyatt. Wyświetlanie reklam i wiadomości sponsorowanych to najbardziej prawdopodobny model biznesowy.
Eksperci podkreślają, że znajomość marki i rosnąca baza użytkowników może pozwolić firmie na skutecznie konkurowanie z podobnymi aplikacjami jak Twitter, Instagram czy WhatsApp.
TVN24, NYT, Bloomberg
Snapchat i Alibaba nie skomentowały doniesień na temat prowadzonych rozmów, trudno też przewidzieć, czy oferowana kwota jest uzasadniona, gdyż twórcy programu nie ujawniają danych na temat liczby użytkowników czy danych finansowych. Wiadomo jednak, że główna grupa docelowa - użytkownicy w wieku 18-25 lat - wysyłają dziennie 700 mln wiadomości. To dwa razy więcej, niż w październiku ubiegłego roku.
3-letnia firma bez dochodów z wyceną na poziomie 10 mld dol. jest droższa, niż jedna z największych sieci fast foodów Burger King czy sieć hoteli Hyatt. Wyświetlanie reklam i wiadomości sponsorowanych to najbardziej prawdopodobny model biznesowy.
Eksperci podkreślają, że znajomość marki i rosnąca baza użytkowników może pozwolić firmie na skutecznie konkurowanie z podobnymi aplikacjami jak Twitter, Instagram czy WhatsApp.
TVN24, NYT, Bloomberg