Atak hakerów na klientów PKO BP. "Prosimy o zgłaszanie podejrzanych witryn"

Atak hakerów na klientów PKO BP. "Prosimy o zgłaszanie podejrzanych witryn"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Atak hakerów na klientów PKO BP. "Prosimy o zgłaszanie podejrzanych witryn" (graf. pkobp.pl) 
Hakerzy próbują wyłudzić loginy i hasła od klientów PKO BP. Wysyłają maile z podrobioną stroną banku oraz linkiem do transakcyjnego serwisu. Pojawia się także komunikat, iż klient powinien się do niego zalogować.
- Pierwsze sygnały o tym ataku hakerskim zaczęły do nas napływać w środę po południu i natychmiast zaczęliśmy blokować strony, do których prowadzą odnośniki w przesyłanych linkach. Czasem zdarza się, że po zablokowaniu danej strony, hakerzy uruchamiają nowe - dlatego bardzo prosimy o zgłaszanie nam wszystkich podejrzanych witryn- mówi Magdalena Lejman z PKO BP i dodaje - Bank nigdy nie rozsyła klientom takich komunikatów mailem. Na stronę serwisu transakcyjnego można się logować wyłącznie przez stronę banku, zwracając uwagę na poprawny adres i sprawdzając czy strona jest szyfrowana.

Strona banku jest bardzo podobna do prawdziwej. Ważne jest również, aby nie odpowiadać na podejrzane wiadomości, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, haseł czy loginu do konta.

Logując się do serwisu należy upewnić się, czy adres strony w oknie przeglądarki zaczyna się od https:///. Sprawdzić należy również czy na pasku pojawia się ikona z zamkniętą kłódką. Jej obecność to potwierdzenie, iż strona jest zabezpieczona certyfikatem. Po kliknięciu na kłódkę należy sprawdzić poprawność oraz aktualność certyfikatu.

Jeżeli cokolwiek wzbudzi zaniepokojenie klienta należy skontaktować się przed zalogowaniem z konsultantem infolinii.

rp.pl