Jak wynika z badań przeprowadzonych wśród 1,2 tys. firm z Niemiec przez Niemieckie Towarzystwo Jakości, po 2035 r. dla produktów z tego kraju konkurencją będą głównie wyroby chińskie i polskie - informuje "Puls Biznesu".
Niemieccy przedsiębiorcy mieli wskazać, z którego kraju produkty będą konkurencją dla ich rodzimych wyrobów. 42 proc. ankietowanych stwierdziło, że z niemieckimi produktami rywalizować będą te z Chin. Na drugim miejscu znalazły się produkty polskie, które wskazało 38 proc. Dalej są Indie i Turcja, kolejno 35 proc. i 32 proc. - Gospodarki postrzegane jako niskopłacowe i niskokosztowe depczą nam po piętach, przestawiają się z konkurowania ceną na rywalizację jakością - powiedział szef Niemieckiego Towarzystwa Jakości Jurgen Varwig.
Obecnie polski eksport do Niemiec wart jest ok. 40 mld euro.
Puls Biznesu
Obecnie polski eksport do Niemiec wart jest ok. 40 mld euro.
Puls Biznesu