Rada Ministrów przyjęła koncepcję rozwoju branży przewozów promowych. Jej najważniejszym elementem jest powołanie spółki Polska Grupa Promowa (PGP), konsolidującej aktywa polskich przewoźników promowych: Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA i przedsiębiorstwa państwowego Polska Żegluga Morska.
- Mówiliśmy dzisiaj o bardzo ważnym dla tego regionu obszarze przewozów promowych i konsolidacji spółek Polskiej Żeglugi Morskiej i Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Chodzi o to, by Polska Grupa Promowa była bardziej konkurencyjna w stosunku do zagranicznych kontrahentów, którzy wykorzystują w sposób oczywisty dobrą koniunkturę przewozową na Bałtyku - mówiła premier Ewa Kopacz na konferencji prasowej po wtorkowym posiedzeniu rządu w Szczecinie.
Dla PGP zostanie opracowany biznes plan z możliwością ewentualnego wykorzystania środków finansowych funduszy zamkniętych aktywów niepublicznych zarządzanych przez Polskie Inwestycje Rozwojowe. Proces odnowienia floty promowej PGP będzie realizowany z możliwością ewentualnego wykorzystania potencjału stoczniowego skupionego w grupie MARS Shipayrd&Offshore (część Polskiej Grupy Zbrojeniowej), uzupełnionej o Szczeciński Park Przemysłowy.
Jednym z istotnych przedsięwzięć jest projekt budowy całkowicie polskiej serii nowoczesnych statków typu ro-pax, zasilanych gazem LNG. Projekt powstał na zlecenie grupy MARS, przy udziale polskich biur konstruktorskich.
Konsolidacja przyczyni się do umocnienia pozycji polskich armatorów promowych na bałtyckim rynku przewozów, a tym samym wzmocni konkurencyjność polskich portów morskich i polskiego przemysłu stoczniowego. PGP, jako silny podmiot na rynku przewozów morskich, będzie również wzmacniał znaczenie regionu zachodnio-pomorskiego na gospodarczej mapie Polski.
premier.gov.pl
Dla PGP zostanie opracowany biznes plan z możliwością ewentualnego wykorzystania środków finansowych funduszy zamkniętych aktywów niepublicznych zarządzanych przez Polskie Inwestycje Rozwojowe. Proces odnowienia floty promowej PGP będzie realizowany z możliwością ewentualnego wykorzystania potencjału stoczniowego skupionego w grupie MARS Shipayrd&Offshore (część Polskiej Grupy Zbrojeniowej), uzupełnionej o Szczeciński Park Przemysłowy.
Jednym z istotnych przedsięwzięć jest projekt budowy całkowicie polskiej serii nowoczesnych statków typu ro-pax, zasilanych gazem LNG. Projekt powstał na zlecenie grupy MARS, przy udziale polskich biur konstruktorskich.
Konsolidacja przyczyni się do umocnienia pozycji polskich armatorów promowych na bałtyckim rynku przewozów, a tym samym wzmocni konkurencyjność polskich portów morskich i polskiego przemysłu stoczniowego. PGP, jako silny podmiot na rynku przewozów morskich, będzie również wzmacniał znaczenie regionu zachodnio-pomorskiego na gospodarczej mapie Polski.
premier.gov.pl