Jak podają linie lotnicze Emirates, od marca wpłynęło ponad 1,4 mln wniosków o zwrot kosztów za odwołane loty. To 90 proc. wszystkich wniosków, jakie otrzymały linie lotnicze.
– Rozumiemy, że z punktu widzenia naszych klientów każda oczekująca prośba o zwrot pieniędzy jest bardzo ważna. Dokładamy wszelkich starań, aby sprawnie uregulować wszelkie koszty spowodowane przez pandemię. Większość przypadków jest prostych i szybko je rozpatrzymy. Są jednak wnioski, które wymagają weryfikacji i ich rozwiązanie zajmie naszym zespołom nieco więcej czasu. Jesteśmy wdzięczni naszym klientom za cierpliwość i zrozumienie – powiedział Sir Tim Clark, prezes Linii Emirates.
Kwota w miliardach dolarów
Władze przewoźnika podały także kwotę, jaką przeznaczono na wypłatę świadczeń. Jak wskazano w oficjalnym komunikacie przewoźnika, od początku lockdownu wypłacono już odszkodowania na łączną kwotę 1,4 miliarda dolarów. Emirates zaznaczyło także, że ciągle trwa rozpatrywanie kolejnych wniosków, więc kwota ta będzie systematycznie rosła.
Czytaj też:
To lata! KLM przeprowadziły udany lot modelu, który ma zrewolucjonizować podróże