Konkurencyjne aplikacje nie działają? Jaka szkoda... To chyba idealny czas, żeby zasypać sieć memami z tej okazji! Z takiego założenia wyszli przynajmniej polscy twitterowicze, którzy w ostatnich godzinach zamieścili w tej aplikacji dziesiątki, jeśli nie setki memów. Większość z nich kpi z kłopotów Messengera i Instagrama. Niektóre jednak wyrażają zaskoczenie czy podkreślają niecodzienność tej sytuacji. W czasach, gdy wszyscy przyzwyczailiśmy się do codziennego korzystania z komunikatorów i serwisów Marka Zuckerberga, brak łączności faktycznie może wywoływać pewien niepokój. Na szczęście są jeszcze memy:
@gensimp123: Pov:
@tee_torii: nikt:
@xmvch:
@becomeraccoon:
@_hellsdevi:
@smutnyludzik:
@goldendevil28:
@famouspralka:
@zzunekbestie:
@truskawkowyryz:
@niesapominajka:
@felixsunshine_k:
@s0upre0: messenger:
@12avocato21:
@weasleydisney:
@zlotynuggets:
@jadetramwajem:
@CurlySunnyGirl:
@xwiczka_:
W poniedziałek 4 października przestała działać strona internetowa Facebooka. Pierwsze zgłoszenia w serwisie DownDetector pojawiły się po godzinie 17. Około 17:40 zaraportowano już ponad 20 tys. awarii. Problemy mają również użytkownicy Messengera. Najczęstsze kłopoty związane są z wysyłaniem wiadomości i działaniem samej aplikacji. O godz. 17:55 liczba awarii wyniosła prawie 15 tys. Kłopoty dotknęły również aplikacji Instagram. Po godz. 17:50 liczba zgłoszonych awarii wyniosła 6,5 tys. Niełatwo też wysłać było wiadomość na WhatsAppie. O godz. 17:55 zgłoszono ponad 2,5 tys. awarii.
We wszystkich przypadkach awarie zanotowano głównie w większych miastach w Polsce. Na mapach portalu downdetector.pl widać jednak, że problemy występują także w Czechach i w Niemczech, skarżą się na nie internauci m.in. z USA. Na Twitterze szybko popularność zdobyły hasztagi: #instagramdown, #facebookdown, #WhatsApp czy #messengerisoverparty.
Komunikat Facebooka: Przepraszamy za wszelkie niedogodności
Po godz. 18 Facebook zamieścił na Twitterze krótki wpis dotyczący sytuacji. „Zdajemy sobie sprawę, że niektóre osoby mają problemy z dostępem do naszych aplikacji i produktów. Pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem normalności i przepraszamy za wszelkie niedogodności” – brzmiał tweet.
To kolejna awaria w ostatnim czasie. Na początku września użytkownicy mieli problemy z dostępem do Instagrama. Z kolei w pierwszych dniach sierpnia nie działał Messenger.
Czytaj też:
Nie działają ci Facebook, Messenger i Instagram? Zobacz, co dziś nowego na Netflix