Pozycjonowanie – 10 korzyści dla Twojej firmy
Artykuł sponsorowany

Pozycjonowanie – 10 korzyści dla Twojej firmy

Pozycjonowanie stron www
Pozycjonowanie stron www / Źródło: freepik.com
Pozycjonowanie stron www to jeden z lepszych sposobów na zwiększenie ich widoczności w sieci. W sytuacji zwiększającej się świadomości przedsiębiorstw w temacie marketingu internetowego konkurencja stale się poszerza. Warto więc powalczyć o miejsce w pierwszej dziesiątce na liście Google. Zalet pozycjonowania stron internetowych jest naprawdę mnóstwo. Jeżeli jeszcze nie masz pewności, co robić w internecie, aby uzyskać wymierne korzyści oraz dlaczego warto postawić na profesjonalne działania z zakresu SEO i content marketingu, poniższy tekst rozwieje wszelkie wątpliwości.

1. Zwiększenie widoczności w sieci

To główna i oczywista konsekwencja, jaką niesie ze sobą pozycjonowanie strony internetowej. Po to w końcu promujesz swoją stronę w sieci, żeby dotarła do jak największego grona odbiorców. Biorąc pod uwagę, że przytłaczająca większość użytkowników trafia na interesujące ich domeny przez wyszukiwarki internetowe (głównie Google) oraz social media, właściwe pozycjonowanie oferty może zapewnić Twojej witrynie firmowej zwiększoną liczbę odwiedzin internautów.

To oczywiście najważniejszy cel w prowadzeniu działalności internetowej. Naturalnie w dalszej perspektywie można się skupiać na zwiększaniu konwersji lub ostatecznych zysków, jednak absolutną podstawą jest przyciągnięcie użytkowników na stronę www.

2. Pozyskanie nowych klientów i zwiększenie zysków

Wyobraźmy sobie, że pozycjonowanie na frazy bazowe i long tail (zawierające bardziej szczegółowe informacje) pomogło poszerzyć grono odbiorców. W tym momencie kluczem do uzyskania wymiernych korzyści jest konwersja, czyli zmiana odbiorców w klientów. Tutaj również jedną z głównych ról odgrywa omawiany proces pozycjonowania (zaraz obok działań UX - projektowania interfejsów graficznych i ogólnej architektury strony internetowej z myślą o intuicyjnej obsłudze). Użytkownik będzie chciał skorzystać z Twoich usług, jeżeli:

  • strona będzie przyjazna (przejrzysta, łatwa w obsłudze, responsywna, działająca szybko),
  • zapewnisz mu treści, jakich oczekuje,
  • ułatwisz mu bezpośrednie, szybkie załatwienie sprawy.

Cele konwersji mogą być przeróżne – od niezwiązanych bezpośrednio z zakupem (czyli tzw. mikrokonwersji, takich jak zapisanie się do newslettera, utworzenie konta użytkownika, wysłanie formularza kontaktowego) po wpływające bezpośrednio na zysk (gdzie ostatecznym i najważniejszym celem jest zakup produktu).

3. Utrzymanie dotychczasowych klientów

Działania wchodzące w skład szeroko pojętego pozycjonowania witryn www pomogą Ci zatrzymać użytkowników na dłużej. Do gry wchodzi w tym miejscu content marketing. Chodzi o zapewnianie klientom treści najwyższej jakości. Wiele firm prowadzi w tym celu blogi, które służą wyjaśnianiu odbiorcom kwestii związanych z daną branżą lub stanowią proste poradniki będące odpowiedzią na problemy użytkowników. Jeżeli zaś klient stale będzie dostawał interesujące go materiały, to jego przywiązanie do marki wzrośnie.

Nie zawsze w prowadzonej działalności chodzi w końcu o natychmiastową sprzedaż. Blog firmowy z artykułami poradnikowymi jest tego doskonałym przykładem. Tutaj celuje się w użytkowników poszukujących odpowiedzi na konkretne pytanie, problem. W naturalny sposób przekazywane są jednak również informacje o firmie, jej ofercie, a także tworzone są pozytywne skojarzenia. Do tego, jeżeli jednak dany odbiorca ma intencję do zakupu, to może ja urzeczywistnić bezpośrednio na danej stronie. Stąd bardzo ważne jest kierowanie użytkownika w odpowiednie miejsca.

W artykule blogowym możesz wykorzystać m.in. takie rozwiązania, jak:

  • przycisk z odnośnikiem do formularza kontaktowego lub strony ofertowej,
  • kafelki z produktami powiązanymi z wpisem,
  • linki wewnętrzne, prowadzące do tematycznie powiązanych podstron.

Jednym ze sposobów na utrzymanie relacji z klientem jest również newsletter informujący go o nowościach czy promocyjnej ofercie.

4. Optymalizacja kosztów związanych z promocją

Cena pozycjonowania strony internetowej nie jest łatwa do oszacowania z powodu oddziaływania na nią bardzo wielu różnych czynników. Wszystko zależy od:

  • zakresu działań związanych z pozycjonowaniem strony www,
  • wyboru pomiędzy agencją lub podejmowaniem samodzielnych prób,
  • liczbą pozycjonowanych stron internetowych i podstron,
  • wyboru sposobu finansowania (abonament, płatność za efekt),
  • tego, czy firma chce się wypromować lokalnie czy na cały kraj,
  • ewentualnej historii działań pozycjonerskich na danej stronie internetowej.

Jedno jest pewne – kwota w ogólnym rozrachunku jest niższa niż w przypadku korzystania z płatnych kanałów promocji. Tam, poza obsługą agencyjną trzeba również płacić za sam fakt wyświetlania się użytkownikom konkretnej oferty (lub za kliknięcia Klientów w rozliczeniu PPC – pay per click

Ważna jest świadomość, że pozycjonowanie stron w Google to inwestycja, dla której zwrot jest bardzo korzystny, w porównaniu do pozostałych strategii promocyjnych w sieci. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na dłuższe efekty podjętych działań organicznych. Pozycjonowanie jest długoterminową strategią, która wymaga czasu na osiągnięcie zakładanych rezultatów, jednak można je następnie utrzymać przez dłuższy czas. W przypadku kampanii w Google Ads kiedy znika reklama, znikają również jej pozytywne efekty.

5. Uzyskanie przewagi nad konkurencją

Chociaż pozycjonowanie stron w Google i pozostałych wyszukiwarkach staje się coraz bardziej popularne, to nadal istnieją firmy, które tego nie robią lub nawet ich obecność w sieci jest szczątkowa. Podejmując kompleksowe działania w tym zakresie, masz szansę wyprzedzić pozostałe przedsiębiorstwa i zbudować sobie dużą bazę stałych klientów, których nie będzie łatwo odebrać.

Najlepsze efekty można osiągnąć działając w niszy, w której konkurencja nie jest zbyt duża. Skuteczne działania z zakresu pozycjonowania mogą pomóc w szybkim czasie osiągnąć topowe pozycje, co przełoży się na dominację w wynikach wyszukiwania. To oczywiście sytuacja niezwykle pożądana dla każdego podmiotu prowadzącego działalność handlową lub usługową w sieci.

6. Zapewnienie firmie silnej pozycji na lokalnym rynku

Pozycjonowanie lokalne to strategia, która jest skuteczna, zwłaszcza w odniesieniu do mniejszych przedsiębiorstw. Dotyczy to głównie miejsc, takich jak warsztat samochodowy, restauracja, zakład fryzjerski itp. Użytkownicy oczekują, że wyszukiwarka skieruje ich do jak najbliżej położonych punktów, które zapewnią im obsługę na najwyższym poziomie. Łatwo osiągnąć to wszystko przy pomocy umiejętnego pozycjonowania witryn internetowych. Jak?

  • Należy położyć nacisk na frazy lokalne.
  • Podstawą jest założenie profilu na Google Moja Firma.
  • Trzeba zadbać o dobrą widoczność w Mapach Google.

Należy również zaznaczyć, że pozycjonowanie lokalne jest strategia bardzo skuteczną w kontekście sprzedażowym. Jeżeli użytkownik wyszukuje frazę typu: "Sklep odzieżowy Poznań", ma silną intencję do zakupu, a do tego z dużym prawdopodobieństwem wybierze ofertę wyświetloną na topowych pozycjach i w niedalekiej odległości od niego.

Jeżeli dana firma nie jest widoczna w mapach i nie próbuje się pozycjonować na lokalne frazy, zwyczajne traci sposobność do trafienia do takich odbiorców.

7. Zwiększanie świadomości marki

Pamiętaj: ważne, żeby mówili. A jeżeli będą mówili w samych superlatywach, to sukces stanie się nieunikniony. Marka widoczna w Internecie (dzięki dobremu pozycjonowaniu) staje się rozpoznawalna i pojawia się często w zestawie opcji rozważanych przez klientów. Na takiej właśnie świadomości bazują największe światowe firmy. A w końcu warto wzorować się na najlepszych.

Klient, widząc daną firmę na topowych pozycjach na wpisywane przez niego wyrażenia, nabywa większą pewność co do wiarygodności marki. To zaś jest kluczowe dla chęci skorzystania z konkretnych usług lub zakupienia określonych produktów.

8. Pozyskiwanie pracowników

W obecnych czasach dobry, wykwalifikowany pracownik jest na wagę złota, a coraz więcej kandydatów szuka pracy przez internet. Skuteczne pozycjonowanie strony www wpływa na rozpoznawalność marki i wysokie miejsce w wynikach Google. To może znacznie zwiększyć liczbę chętnych kandydatów, a jeżeli Twoja firma zaprezentuje się jako kompetentny pracodawca dbająca o potrzeby podwładnych, masz szansę przyciągnąć najlepszych.

9. Zwiększenie popularności w social mediach

Zwiększanie popularności firmy na serwisach społecznościowych zależy w równej mierze od Ciebie, jak i użytkowników. Jednym słowem, jeżeli zapewnisz sobie dobre pozycjonowanie www oraz sprawisz, że treść obecna na stronie Twojej firmy będzie chętnie klikana i przede wszystkim merytoryczna, masz duże szanse, że użytkownicy będą chcieli się nią podzielić. Jest to rodzaj samonapędzającej się maszyny, ponieważ udostępnienia na social mediach pośrednio wpływają na pozycjonowanie stron w internecie.

10. Długotrwałe i mierzalne efekty

Wypozycjonowanie strony w Google wymaga więcej czasu i pracy, niż zainicjowanie płatnej kampanii, jednak przynosi dużo lepsze i trwalsze efekty. Kiedy już uda się uzyskać wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy, nie tak łatwo będzie Cię zdetronizować. Oczywiście skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga stałego monitoringu i wdrażania ewentualnych zmian do przyjętej strategii.

10 korzyści pozycjonowania - czy to już wszystko?

Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo wszechstronna strategia. Umożliwia dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców, zainteresowanych danym tematem lub mieszkających na danym obszarze. Jeżeli działania będą prowadzone w sposób profesjonalny i kompetentny, masz duże szanse na poprawę funkcjonowania swojej firmy i zwiększenie zysków. Co ważne, zyski te mogą znacznie przekroczyć koszty poniesione na obsługę agencyjną.

Artykuł powstał we współpracy z Agencją Empressia, oferującą pozycjonowanie stron internetowych.

Źródło: Empressia

Czytaj także

 1
  • Wydaje mi sie, ze warto nie tylko pozycjonowac strone, ale rowniez skorzystac z marketingu szeptanego, ktory pomoze nam nawiazac relacje z klientem i przekonac go do tego, ze nasza firma jest godna zaufania. Czytalam na http://wommmarketing.pl/ ze taki marketing szeptany moze przyniesc naprawde fajne korzysci i dziala skutecznie, wiec mysle, ze szczegolnie dla nowych biznesow ma to prawo bytu