Misie NFT pod lupą UOKiK-u. Sprawdzi legalność reklamy i czy akcja nie była scamem

Misie NFT pod lupą UOKiK-u. Sprawdzi legalność reklamy i czy akcja nie była scamem

Misie NFT Fancy Bears
Misie NFT Fancy BearsŹródło:Opensea.io
UOKiK zapowiedział, że przyjrzy się „misiom NFT” reklamowanym niedawno przez polskich influencerów: Krzysztofa Gonciarza, Magdę Gessler i innych. „Influencer reklamuje scam? Napisz do nas” – zachęca na Twitterze prezes UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od jakiegoś czasu zaczął przyglądać się działaniom marketingowym internetowych infulencerów. To działka, która przez wiele lat pozostawała w szarej strefie, gdzie reklamy i materiały sponsorowane często nie były oznaczane w odpowiedni sposób, albo wcale.

UOKiK sprawdzi misie NFT

6 stycznia na Twitterowym profilu UOKiK pojawił się apel, aby zgłaszać przypadki reklamowania scamu przez internetowych infuencerów. Pod wpisem pojawiło się kilka komentarzy na temat akcji sprzedaży „misiów NFT”, czyli NFT Fancy Bears przez polską spółkę Fanadise.

UOKiK ma przede wszystkim sprawdzić, czy akcja marketingowa wykorzystująca polskich infuencerów była odpowiednio oznaczona. W akcji wzięli udział m.in. Krzysztof Gonciarz, Magda Gessler, Malik Montana czy Ola Nowak. Infuencerzy podmienili swoje zdjęcia profilowe na w mediach społecznościowych na obrazki misiów przygotowane dla nich przez Fanadise.

Oprócz odpowiedniego sposobu oznakowania reklamy lub treści sponsorowanych UOKiK sprawdzi też, czy infuencerzy nie promują scamu.

- Jeśli mamy produkt, który przez influencera jest promowany świadomie jako wysokojakościowy, o cechach, których nie posiada, to możemy mówić o wprowadzaniu konsumenta w błąd. Tego typu przedsiębiorcy mogą spodziewać się w przyszłości działań po stronie prezesa Urzędu – komentował prezes UOKiK dla portalu Wirtualne Media.

Czytaj też:
Misie zarobiły 19 mln zł w kilka dni. Ich twórca zdradza, dlaczego ludzie je kupują

Opracował:
Źródło: UOKiK