Netflix rozdane darmowe płyty DVD. Firma zamyka usługę w dobrym stylu

Netflix rozdane darmowe płyty DVD. Firma zamyka usługę w dobrym stylu

Koperty Netflix
Koperty Netflix Źródło:Shutterstock / yuriyt
Netflix na dobre odchodzi od fizycznych płyt wysyłanych pocztą. Co więcej, firma zdecydowała się rozdać swoją własność zupełnie za darmo, a fani mogą zaopatrzyć się w niemałą kolekcję filmów na DVD.

Przedsiębiorstwo Netflix zdecydowało się na dobre odciąć od swojej przeszłości, związanej z masową wysyłką DVD. Teraz dyski coraz bardziej ciążą na wskroś internetowej firmie, więc władze spółki postanowiły pozbyć się towaru w dość ciekawy sposób.

Netflix rozdaje dyski z filmami. Dziesiątki DVD trafią do domów subskrybentów

Jeśli nie wiedzieliście, niezwykle popularny (a nawet DVD.com) zaczynał od wypożyczania fizycznych filmów, które były wysyłane do domów subskrybentów pocztą. Wysyłka charakterystycznych czerwonych koperty z logo firmy zostanie całkowicie wycofana już 29 września. Stanie się to po aż 25 latach nieprzerwanego działania usługi, która swego czasu była niemałą rewolucją w USA.

Firma niedawno ogłosiła zaś swego rodzaju amnestię. Po 29 września nie będzie oczekiwać opłaty za wypożyczone i nieoddane spółce dyski z filmami. Oznacza to, że amerykańscy abonenci klasycznej usługi Netfliksa tak właściwie dostaną wypożyczone filmy w prezencie.

To jednak nie wszystko. Przedsiębiorstwo zaoferowało też bowiem, że chętni subskrybenci mogą zgłosić się po darmową paczkę płyt. Nawet 10 kolejnych nośników DVD zostanie im wysłanych pocztą ostatniego dnia działania usługi.

twitter

Ma to być jednak niespodzianka, a raczej jedna wielka niewiadoma. Firma nie będzie bowiem potwierdzać tego, ile dysków wysyła, jakie będą to filmy i czy w ogóle jesteśmy na liście. Jeśli zgodzimy się na udział w akcji, możemy, ale nie musimy uzyskać płyty. Dowiemy się o tym dopiero otwierając skrzynkę pocztową.

Netflix na fali – ogromne pieniądze po zablokowaniu dzielenia się hasłami

Jak pisaliśmy we Wprost.pl, Netflix rozpoczął wielkie żniwa po głośnym zakazaniu dzielenia się kontem do serwisu. Nowa strategia przedsiębiorstwa była ryzykowna, ale ostatecznie okazała się ogromnym sukcesem firmy.

W niedawnym raporcie finansowym popularny serwis VOD ogłosił, że w kwartale zakończonym w czerwcu 2023 roku zyskał aż 5,9 mln nowych subskrybentów. Ogólna liczba globalnych abonentów to więc zaś ponad 238 milionów osób.

W liście do akcjonariuszy Netflix podkreśla, że od maja zablokował możliwość dzielenia konta w ponad 100 krajach świata. W wyniku tej zmiany firma cieszy się obecnie „zdrowym poziomem konwersji gospodarstw domowych pożyczających wcześniej Netflix na pełnopłatne subskrypcje usługi”.

Czytaj też:
10 najpopularniejszych seriali na Netflix. To teraz oglądają Polacy
Czytaj też:
Protesty paraliżują Hollywood. Nowa propozycja na stole