Gadu-gadu idzie w ślady Facebooka

Gadu-gadu idzie w ślady Facebooka

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. Internet
Rodzime serwisy walczą z popularnym amerykańskim Facebookiem kopiując jego rozwiązania. Wcześniej Nasza-Klasa, dziś GG Network próbują przejąć polskich użytkowników od Facebooka. Gra toczy się o idące w dziesiątki milionów przychody z reklamy.
Popularny komunikator Gadu-Gadu postanowił zrobić kolejny krok i przekształcić swoje usługi na wzór Facebooka. Nowe GG ma być bardziej społecznościowe. Komunikator ma zostać połączony z serwisem internetowym GG.pl. Użytkownicy będą mogli publikować swoje wpisy na tzw. pulpicie (odpowiednik ściany na Facebooku). Na wzór popularnego serwisu będą też stworzone fankluby marek, ulubionych miejsc czy gwiazd pop-kultury. Udostępniona zostanie także możliwość tworzenia grup dyskusyjnych. Serwis oferuje także dostęp do poczty oraz popularnych gier. Grupa GG Network liczy na wzrost liczby użytkowników z 3,7 mln do 7,5 mln do końca roku.

- Nie da się uniknąć odniesień do Facebooka, bo to on zbudował świadomość wielu rozwiązań. Chcemy jednak zaspokoić nieco inne potrzeby- tłumaczy Marek Soból, członek zarządu GG Network. Zdaniem Sobóla GG będzie dawać użytkownikom większą prywatność niż inne portale społecznościowe, nie pozwalając na przeglądanie konta bez zezwolenia przez obcych użytkowników. Soból podkreśla, że nie ma sensu walczyć bezpośrednio z Facebookiem. – Chodzi nam raczej o to, by użytkownicy spędzali u nas więcej czasu, zanim pójdą na Facebooka - tłumaczy.

Przedstawiciele GG Network zapominają jednak o Naszej-Klasie, która plasuje się w tej chwili na pierwszym miejscu wśród portali społecznościowych w Polsce. Wedle ich oceny na polskim rynku nie ma miejsca na trzy portale o takim profilu. – Albo my albo Nasza-Klasa - stawia sprawę jasno Soból. Analitycy oceniają jednak, że szanse na przejęcie przez GG miejsca Naszej-Klasy są niewielkie. – Nasza-Klasa ma silniejszą i ugruntowaną pozycję - przekonują.

Nasza-Klasa także walczy z Facebookiem kopiując jego rozwiązania. Stworzono Śledzika, gry, fanpage oraz grupy dyskusyjne. W tej chwili portal ma o 5 mln więcej polskich użytkowników od Facebooka. Korzysta z niego w sumie 12,1 mln Polaków.

ja, Dziennik Gazeta Prawna