Grecja to słońce, plaże i piękne kurorty. Od teraz zagości tam polski sklep internetowy Answear.com
Artykuł sponsorowany

Grecja to słońce, plaże i piękne kurorty. Od teraz zagości tam polski sklep internetowy Answear.com

Grecja to słońce, plaże i piękne kurorty
Grecja to słońce, plaże i piękne kurorty Źródło:Materiały prasowe
Istniejący od 10 lat polski modowy e-commerce robi wszystko, by stać się europejskim gigantem! W tym roku Answear.com rozpoczął działalność w 2 kolejnych krajach: w Grecji i Chorwacji. Co sprawiło, że polska marka zawędrowała aż do słonecznej Hellady?

Grecja – nowy punkt na mapie polskiej spółki

Answear.com powstał w lutym 2011 r. Choć na samym początku sklep skupiał się na przyciągnięciu polskich klientów, po kilku latach sukcesów na rodzimym rynku zdecydował się wyruszyć na podbój Europy. W 2014 r. sklep wystartował w Czechach i na Słowacji. Rok później wkroczył na Ukrainę i do Rumunii, w 2016 r. pojawił się na Węgrzech, a w 2018 r. w Bułgarii.Na tym nie koniec, a zapowiadane przez spółkę od momentu pojawienia się na polskiej GPW dalsze kroki zostały postawione. Wraz z końcem wakacji Answear.com wkroczył do Grecji – dokładnie 30 sierpnia ruszyła grecka wersja sklepu. Podobnie, jak w przypadku wejścia na pozostałe rynki, start poprzedziła gruntowna analiza potrzeb i zachowania konsumentów. Różnice są spore – w każdym kraju, w którym działa Answear klienci mają swoje preferencje nie tylko jeśli chodzi o styl i ulubione marki, ale również w kwestii kanału za pośrednictwem którego dokonują zakupu czy sposobu płatności. Przykładowo, Grecy o wiele częściej wybierają zakupy desktopowe niż za pomocą aplikacji mobilnej – robi tak aż 75% greckich fanów zakupów online.

"Tuż po oficjalnym starcie strony Answear.gr zanotowaliśmy duże zainteresowanie greckich klientów, którzy coraz lepiej poruszają się w świecie zakupów online. Cieszymy się, że Answear otrzymał już pierwsze oznaki zaufania i uznania. Naszym największym dotychczasowym wyzwaniem było dostosowanie lokalnej strony internetowej nie tylko do specyfikacji firmy, ale także do potrzeb greckich konsumentów. Jest to oczywiście proces ciągły, każdego dnia staramy się coś udoskonalać i jesteśmy otwarci na uwagi naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że w przyszłości Answear stanie się w Grecji nie tylko topowym sklepem online, ale także miejscem pełnym inspiracji." - Konstantina Tsira, Country Manager na rynek grecki.

Jak Grecy podchodzą do mody i zakupów online?

Słoneczna Grecja liczy prawie 11 milionów mieszkańców, z czego ok. 8,4 miliony to aktywni Internauci, a liczba ta stale się powiększa. Jak pokazują statystyki, 60% greckich użytkowników Internetu kupuje w sieci. Popularnością cieszą się takie kategorie, jak odzież i obuwie, elektronika oraz gry. O szale na zakupy online zadecydowało kilka czynników, przede wszystkim atrakcyjne ceny, łatwa możliwość porównania poszczególnych ofert czy dostępność produktów, które czasem trudno zdobyć offline. Co ciekawe, Grecy niechętnie kupują poprzez aplikacje mobilne – robi to tylko 25% konsumentów. Smartfony służą tutaj głównie do przeglądania stron internetowych i sprawdzania bieżących informacji, natomiast zakupy przeważająca liczba Greków woli wykonywać sprzed ekranu stacjonarnego komputera czy laptopa. Co wybierają w kategoriach odzieżowych? Greccy klienci nad szpilki stawiają sneakersy damskie i męskie - celują przede wszystkim w casualowy styl i sportowe marki. Nie są także obojętni na kwestie środowiska, zwracają uwagę na etyczność marek i są gotowi zapłacić więcej, jeśli produkt zostanie zapakowany w ekologiczne opakowanie.

Ekspansja Answear.com

Answear podbija południe Europy

Słoneczna Hellada to niejedyny nowy punkt na mapie, do którego Answear.com wkroczył w tym roku. 30 września ruszyła bowiem chorwacka wersja sklepu. Tym samym, Grecja i Chorwacja to kolejne, obok Bułgarii i Rumunii rynki zlokalizowane na południu Europy. Na tym się jednak nie kończy! W planach Answear jest wkroczenie do kolejnych krajów bałkańskich. Na tak zakrojoną skalę działań pozwala bogate doświadczenie marki w dostawach do różnych zakątków kontynentu oraz szerokie możliwości logistyczne – wszystkie produkty są wysyłane z jednego centrum dystrybucyjnego zlokalizowanego w Polsce, a poprzez współpracę z lokalnymi dostawcami, zamówienia są dostarczane do klientów na czas (w Polsce nawet w ciągu 24 godzin). Sklep stawia na różnorodną ofertę produktową, którą stale powiększa – dzięki temu jest w stanie trafić w gusta Europejczyków. Na stronie Answear znajdziemy ponad 400 marek z całego świata, zarówno premium, jak i casualowych, denimowych, sportowych czy outdoorowych. Każdy z łatwością skompletuje tutaj outfit do pracy, szkolny komplet dla swoich pociech, znajdzie buty do biegania czy kreację na specjalną okazję: https://answear.com/k/ona/odziez/sukienki. Atrakcyjność oferty dodatkowo podbijają akcje promocyjne, w tym największa, z okazji Black Friday, która na każdym z rynków Answear każdego roku odnosi sukces.

Answear podbija południe Europy

***

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 9 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Marka opiera się na własnym centrum logistycznym, które pozwala na zoptymalizowanie kosztów i usprawnienie logistyki, co finalnie wpływa na doskonałą cenę i atrakcyjne promocje. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.

Źródło: Materiały prasowe