Na początku 2021 roku niemiecka sieć drogerii DM zapowiedziała wejście do Polski. Kilka miesięcy później ogłoszono, że pierwsza placówka zostanie otwarta w kwietniu we wrocławskim parku handlowym Galaktyka. Stolica Dolnego Śląska będzie też polską siedzibą spółki.
Kolejne sklepy będą otwierane w Lesznie, Lubaniu i Jeleniej Górze. Niemiecka marka chce rozwijać swój e-sklep. Jego zalążki już są, ale nie można w nim jeszcze składać zamówień.
Niekwestionowanym liderem jest Rossmann
Dm-drogerie markt GmbH w samych tylko Niemczech zatrudnia 41 tys. osób w około 2 tys. sklepów. Pierwszy sklep został otwarty w 1974 roku. Sieć działa również w kilkunastu 13 krajach Unii Europejskiej m.in. w Austrii, Czechach, Włoszech, na Słowacji i Węgrzech. W naszym kraju największym graczem na rynku drogerii jest Rossmann, który ma ponad 16 tys. sklepów. Działa zarówno w małych miejscowościach, jak i największych galeriach handlowych i przy tej skali działalności bardzo trudno będzie mu zagrozić. Gdyby oceniać po przekazie reklamowym, największym konkurentem jest dla Rossmanna sieć Hebe, ale ma ona nieco ponad 260 sklepów stacjonarnych, więc o prawdziwej konkurencji nie może być mowy.
Na czele Dm-drogerie markt stoi Kevin David Lehman. Magazyn Forbes uznał go za najmłodszego miliardera na świecie. Majątek odziedziczył po ojcu Guentherze Lehmannie.
Czytaj też:
Czy w niemieckim Rossmannie jest taniej? Sieć mówi o promocjach